Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 22:48   #104
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-10-03 Eskilstuna Guif - IFK Skövde HK (Swed Elits)



Datum: 2012-10-03
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Eskilstuna Guif - IFK Skövde HK
Period: ft

Spel: Under 57.5
Insats: 4.00
Odds: 1.950
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Guif har startat säsongen helt okej, 3 vinster och 1 oavgjord. Den oavgjorda kom mot Alingsås och vinsterna har man tagit mot Skånela, VästeråsIrsta och Sävehof, alltså har motståndet varit både och. Det är något konstigt med Guif i år tycker jag, man spelar stillastående och har inte samma fart som man haft dom tidigare åren utan litar iskallt på att Robin Hallberg ska rädda och sedan kasta på kontring. Detta stillastående Guif har också visat sig i målprotokollet, det blir längre anfall och mindre mål i matchen åt båda hållen. På sina 4 matcher så har Guif spelat 1 av 4 matcher över denna lina och man har ett snitt på 53.75 mål per match, en bra bit under. Robin Hallberg är också en av anledningarna till att jag kommer spela under här, han har växt något enormt sen han lämnade Hammarby och jag tycker han snart kan få chansen i landslaget, i alla fall i någon träningsmatch.

Skövde har hunnit spela 4 matcher där det blivit 2 vinster mot Alingsås och VästeråsIrsta och sen 2 förluster mot Sävehof och Hammarby. Skövde har spelat 2 matcher som gått över denna linan MEN det har varit på hemmaplan och där är man ett helt annat lag, båda gångerna man har spelat borta så har slutresultatet gått en bit under linan (28-24 och 29-21). Skövde blandar och ger men dom är mycket mer lugna på bortaplan, inte lika aggressivt försvar och man satsar först och främst på försvaret. I förra matchen så såg man också att förlusten av förra årets succé målvakt Mikael Appelgren inte märks av speciellt mycket när man har en sån bra målvakt som Robert Lechte som var helt fenomenal stundtals. Jag tror också att man kommer försöka skärpa till försvaret mot Guif, inte bara för att det är bortamatch utan för att man släppte in 29 mål mot Alingsås i söndags.

Enligt mig så ska inte denna match gå över normalt sätt, den ska bara under och det tror jag verkligen att den gör!

Lycka till!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat