Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 23:36   #105
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-10-03 IK Sävehof - Västerås Irsta HF (Swed Elits)



Datum: 2012-10-03
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: IK Sävehof - Västerås Irsta HF
Period: ft

Spel: Västerås Irsta HF +7.0
Insats: 5.00
Odds: 1.900
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Dagbokens första MAX-SPEL, 5/5 UNITS!

Sävehof har startat serien sådär med 2 vinster och 3 förluster. Vinsterna har kommit mot Skövde hemma med 28-24 och borta mot Skånela med 21-31. Förlusterna har kommit mot Alingsås borta med 34-32, Guif hemma med 24-27 och senast mot Hammarby borta med 23-21. Sävehof har matchats hårt i inledningen av säsongen, inte nog med att dom har spelat 5 matcher redan i Elitserien så har dom även spelat hemma mot Constanta förra veckan i Champions League. Sävehof har visserligen värvat in mycket kvalité i sommar men spelet stämmer inte ännu, det känns som det kommer ta ett tag innan spelet sitter där det ska. Som jag sa innan så har Sävehof 2 vinster i år men bara 1 vinst på hemmaplan där man slog Skövde med 28-24. Det som jag tycker talar mest emot Sävehof i denna matchen är följande:

Oerhört tufft spelschema.

Spelet stämmer inte till 100%, knappt 80%.

Man spelar alldeles för ofokuserat.

Sävehofs spelarna kommer att spela sin livsmatch på söndag borta mot Kiel i Champions League, för er som inte är så jätte insatta i handboll så kan jag tala om att det finns inget större än att möta Kiel borta inför 12 000 fanatiska tyskar. Jag är till 200% övertygad om att detta kommer sitta i huvudet bland både spelare och ledare imorgon och om Sävehof leder med några bollar i andra halvlek så kommer det roteras friskt och om det mot all förmodan inte händer så kommer spelarna inte gå för fullt. Vem vill riskera att missa sin livs match för att göra ett mål hemma mot VästeråsIrsta? Ingen.

VästeråsIrsta är nykomlingar i Elitserien och har gjort det okej än så länge. Det har blivit 1 vinst mot Skånela med 30-26 och sedan 3 förluster mot Guif, Hammarby och Skövde. Dock så har förlusterna inte blivit allt för stora. 7 bollar mot Guif, 3 mot Skövde och 1 boll mot Hammarby. Jag tror att VästeråsIrsta ser en chans till att skrälla här och dom är inte så dåliga som resultatraden visar, en vinst mot i alla fall Hammarby hade varit mest rättvist då dom ledde med stora delar av matchen för att sedan tappa i slutet.

Att VästeråsIrsta skulle förlora med mer än 7 bollar här ser jag i princip som en omöjlighet, Sävehof kommer lägga av att spela om dom nu leder med 5-7 bollar med en kvart kvar.

Jag spelar alltså 5/5 units på VästeråsIrsta +7.0 @ 1.90 på Pinnacle och även 0.5/5 units på VästeråsIrsta -0.5 @ 14.00 på Bet365.

Lycka till om ni hänger med på denna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Anonymous (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat