Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-03, 22:52   #1
blåbär
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Elitserien 4/10


Torsdagens matcher:

Brynäs IF vs Färjestads BK
MODO Hockey vs Luleå HF
Rögle BK vs Frölunda Indians
Skellefteå AIK vs AIK
Växjö Lakers HC vs HV 71

Vet inte hur många som egentligen spelar på elitserien här på forumet men tänkte att jag kunde starta en tråd och försöka ge lite feedback från min sida åtminstone.

Ett av mina spel kommer att vara på HV71 till oddset 1.91 4units(betsafe/bwin). Kan även bli spel på HCP -1. detta motiveras av följande:

1. Växjö's form, 4 raka förluster, varav 2 hemma och 2 borta, på dessa matcher har man släppt in 18mål och gjort 5(med dessa siffror och förluster är man placerad sist i de senaste 5matcherna). Värt att nämna är dock en stor förlust med 8-3 mot LHC och alla vet ju att det lätt kan rinna iväg när det väl börjar kännas hopplöst. Något som också är lite intressant är att man bara gjort 2mål de senaste 3matcherna.

Senaste matchen mot Modo var katastrofal av båda lagen, vilket kanske gör att växjö känner sig extra frustrerade då man inte klarade att ta poäng när man verkligen hade chansen. Hur detta kan påverka nästa match mot hv71 vet ju dock ingen

2. HV71s form, 4vinster och 1 förlust, placerar hv 2a över de senaste 5 matcherna. De senaste 5lagen man mött är AIK, TIK, Modo, rögle och frölunda, förlusten kom mot modo som spelade riktigt bra. Annars har HV alltså lyckats slå de andra lagen och man har bevisligen kunnat vinna mot de lite sämre lagen såsom AIK, TIK och RBK som för vissa lag annars kan vara svåra att nysta upp pga defensiv spelstil bla. Laget leder serien och har på de senaste 5 matcherna gjort 18 mål och släppt in 10, de senaste två har man vunnit med 4-1.

3. Skillnad i BP och PP, inte så stor skillnad i boxplaystatistiken Växjö har ett snitt på 85.7% i avklarade bp medans HV har 87.1%. Växjö har dock dragit på sig 4 st bp mer än hv(35 för växjö, 31 för hv).

De som skiljer lagen åt markant är PP, HV ligger på hela 24% I utnyttjade PP, man har gjort 6 mål på 25lägen. Medans Växjö ligger på 0%! på 33 tillfällen.

Växjö har spelat åtta matcher, drar på sig 4,375 utv/match och HV gör i snitt mål på var fjärde PP.

4. "Hemmastarka/bortastarka", i ligan över bortasegrar ligger HV 2a med 3vinster av fyra möjliga varav 2 på fulltid, 8poäng totalt. +4 i +/-

I ligan över Hemmasegrar ligger växjö sist med 1 vinst av fyra möjliga. Denna match var ej efter FT. Senaste 2 hemmamatcherna har man förlorat. i +/- i de senaste två matcherna ligger man på -6 (1-5 och 1-3) totalt -7 (5-12).

Som ni ser baseras spelet mestadels på statistik, dock såg jag som sagt växjö i senaste matchen där man var riktigt svaga.

Kanske återkommer med fler spel, kommer dock förmodligen hålla mig borta ifrån Modo - luleå, då Modo känns oerhört opålitliga.

Va tror ni andra om torsdagens omgång?

Edit* statistik hämtad ifrån www.hockeyligan.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5), Gurliver (+5)

Senast redigerad av blåbär den 2012-10-03 klockan 22:55.
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat