Lite V4-tugg.
V4-1:
A: 4-8
B: 11-2-12-7
Borde räcka långt med sex hästar här. Tror dock extra mycket på min A-grupp och funderar på att låsa loppet på två streck. 4 Hammars Blixt är väl ingen blixt ut kanske men öppnar hyfsat. Hoppas man kör riktigt offensivt här då hästen tål att gå hela vägen över kort distans. Var enorm för fyra starter sen när den dundrade på i dödens över kort distans och sånär höll in i mål. Första varvet gick på 22,6! Hästen radar dock inte upp segrarna och på speed är den sårbar. Snabbast ut är kanske 8 Sonett Mobac trots spåret. Hästen gynnas väldigt mycket av autostart. Blåser kanske till spets och bara vinner? Bakom gillas i första hand 11 Ekke Ålj men tycker inte den visat någon toppform på slutet. Dåligt startspår och det kan bli långt fram till A-hästarna. Men hästen är snabb när det stämmer för den. 2 Farmbaron är väldigt svårbedömd. Ny regi JOP nu. Viktigt med ev info samt värmning på den. 12 och 7 kan också vinna. Gissar på att mina A-hästar blir svårfångade men är inte helt säker på saken.
V4-2:
A: 1-6
B: 12-10-4-3
En mycket rolig tipsetta här i 1 Walle Knight. Ryckt skorna i två senaste och hästen har sett jättefin ut. Näst senast blev det strul men en bra spurt mot bra motstånd. Senast blev den fast med rubbet i ett långlopp av hög kvalitet. Kan nog öppna hyfsat och borde som sämst få tredje in. Med flyt på vägen kan den överraska till spännande 9%. Om barfota runt om igen är den med på min lapp. Given etta hos många är väl annars 6 Raising Rhonda som säkert bombar framåt och sitter i spets tidigt. Litar dock inte fullt ut på hästen och vet ej hur den hanterar lång distans. Verkar ju stark och rejäl men man vet aldrig. Rolig A-duo. Bakom är samtliga B-hästar kapabla nog att vinna. Ny regi på kapabla 3 Merrimac kan nämnas. Intressant start där.
V4-3:
ALLA
En riktig kallblodssoppa. Brukar kunna skrälla till ordentligt här. Finns många roliga skrällbud och mitt roligaste tips här blir 3 Lissby Donna streckad på endast 16%. Öppnar fort och har visat fin fart. Visst kan den slå på en galopp men den här hästen känns klart underskattad i dagens lopp. Hade otur senast och blev dragen sist trots en fin tid. Men loppet är öppet så strecka på. Man vet aldrig vilka kallblod som vaknat på rätt sida.
V4-4:
12-2
Två hästar sticker ut. Hugget som stucket vem man rankar först. 12 Boca Moon Star bra spurtare som säkert tål göra en hel del själv mot dagens motstånd. Bra chans spurta ner allt om det inte vore för 2 Staro Putaran. Öppnade fort senast och med en hyfsat lugn start sänder offensive Åke mot spets här. Därifrån kan den bli svårtuggad. Var bra i comebacken senast och känslan var att hästen hade mycket sparat i mål i sin lite sega säregna stil. Har säkert mått bra av loppet i kroppen och utan konstigheter borde segern stå mellan 2-12 i sista avd. Vill man gardera är tipset att köra utgång på dessa två med alla bakom.
Lycka till nu så får vi se vad sista info och värmningar gör för systemet.
I nuläget är grundtipset så här iaf:
1: 4-8
2: A: 1-6 B: 3-4-10-12
3: A: 3 B: resten
4: 2-12
Minst en A. 270 kr. Mix av roligt och troligt i systemet.
Har vi någon kallblodsexpert här som kan rätta mig

.