Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-05, 12:53   #16
erixon
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om vi börjar gå igenom matcherna för de lag som redan är klara för playoff är det dessa:

1. (omgång 1-9) Go Ahead Eagles
2. (omgång 10-18) Excelsior Rotterdam
3. (omgång 19-28) Eindhoven


De som har de andra playoff platserna för tillfället är:

Zwolle
Cambuur
Helmond
AGOOV
DEN Bosch

Men då någon kommer bli periodvinnare på de sista 9 matcherna kan ingen av dessa lag känna sig säkra. Så dom har mycket att spela för. Speciellt Helmond, AGOOV och Den bosch som inte har många poäng fler än de jagande lagen bakom. Största utmanarna bakom är Roosendal och Maastricht, även Eindhoven hade jag räknat in där men nu när dom vann 3:e perioden är dom klara för playoff och det kommer synas på dagens resultat om du frågar mig.

AGOVV vs MVV Maastricht

Maastricht form är inte den bästa och man har 4 oavgjorda på de 4 senaste vilket inte håller om man ska ta en playoff plats. AGOVV har 3 raka segrar om jag läst rätt (många uppskjutna matcher emellan) Formen finns hos AGOVV och seger mot Maastricht skulle innebära ett stort kliv mot Playoff, detta tar AGOVV till fina 1.98ggr pengarna.

Zwolle - Cambuur

2 lag som i princip är klara för playoff, mycket kan hända på 9 matcher men mycket talar för att dessa 2 är med.
Zwolle har 3 segrar och 1 oavgjor på 4 senaste medans Cambuur 2 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. Det luktar x mellan dessa!

Eindhoven - Emmen

Eindhoven säkrade en playoff plats lite oväntat måste jag säga med ett stabilt spel under period 3 där man var 2 poäng för De graaf. Emmen har gått hyfsat på slutet och börjat göra mycket mål men även släppa in mycket mål. Emmen måste vinna för att hamna på säkrare mark och får dom bara till defensiven så kan det helt klart bli vinst mot Eindhoven som nog kommer ta det lite lugnare då man redan är klara för playoff. Emmen har även +statistik på Eindhoven på bortaplan.

12 av Eindhovens 14 hemma matcher har slutat över 2.5mål och 10 av dessa över 3.5mål.
10 av Emmens 13 bortamatcher har slutat över 2.5mål och 8 av dom över 3.5mål, så målfest kan det bli!

Tips är över 3.5mål (2.5 endast 1.48) och Emmen till 4ggr pengarna

Den Bosch - Helmond

I kampen om playoff är också Helmond och Den Bosch, nu möts dom i en viktig match. Helmond kommer från 3 raka segrar där man imponerat och har målskillnad 10-2 men motståndet har varit relativt enkelt. Den Bosch har haft svårare motstånd och har 1 vinst, 1 oavgjord på de 4 senaste. Ska Den Bosch vara med i playoff måste dom ta chansen mot ett Helmond som är lite svagare på bortaplan än hemma. Men denna känns rätt öppen.

Tips, över 2.5mål till 1.75

Summering:
De spel jag förmodligen kommer lägga blir

AGOVV - 4u
Emmen - 3u
Emmen över 3.5mål 2u
Zwolle - cambuur x - 1u

synpunkter/kommentarer uppskattas
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av erixon den 2010-03-05 klockan 13:34.
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat