Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-09, 17:20   #2227
kusagwa

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Intressant inlägg från FBs speltavlan:
Börjar med att några medlemmar klagar på Monaco och Livorna och vrf de inte gör mål och säger aldrig mera spel på andraligor och liknande så kommer den här användaren med ett klokt Flashback råd
--------------------------------------------
Idag, 03:30 #81172
Warg
Medlem

Reg: Nov 2008
Jag själv är inget "proffs" som drar in mängder på mitt spelande, men jag är över medelnivå
och kan ge folk här inne ett matnyttigt tips, snackas det väldigt mycket om ett spel på ex. Flashback/R&K så är det en varningsindikation på att spelet inte är så bra. Jag har provat att spela tvärtemot vad som rekas på Flashback/R&K och har gått plus på det. Igår hypades ex. Livorno, rak 1:a. Jag valde då att spela på X2 (Spezia +0.5) till 1.96.
Samma sak med överspelet som hypades i Franska Ligue 2 - satte mig på under 2.5 till 1.97.
För någon vecka sedan hypades Brynäs rak 1:a på hemmaplan mot Modo. Valde då Modo +0.5 (X2) till 1.9 i odds eller dylikt, visst vann Brynäs - men först efter förlängning, Flashback förlorade, jag vann.

Det här är bara tre exempel men jag tror ni förstår poängen, jag har gjort det fler gånger och oftast med framgång.
Riktigt bra bettare med bra rekar hittar ni inte på Flashback, finns någon/några enstaka insatta men de är en extrem minoritet. R&K är ännu värre, här finner du spelbolagens guldklimpar och troligtvis Sveriges sämsta spelare, riktiga speltorskar - folk med noll koll och noll bankroll management som förlorar tusenlapp efter tusenlapp på tripplar, fyrlingar, femlingar, sexlingar samt dåligt rekade singelspel samt "hjärtspel" (de spelar med hjärtat istället för hjärnan). R. Baggio på R&K-planket är typexemplet, riktigt riktigt dåligt insatt, spelar bara med hjärtat (all in fläskfilé på Juventus varje gång) och förlorar mycket mer än han vinner, trots detta har han någon slags respekt bland folk på R&K som ber honom om speltips, otroligt.

Jag antar att de flesta här inne inte bryr sig, ni slänger 50 kronor på något jätteodds för att "spicea upp" matchen ni skall se på, sitter och skriver på forum och klotterplank med andra under matchens gång osv. Det är ett billigt pris för lite spänning samt socialt umgänge. Förstår er, gör likadant ibland med riktigt små insatser.

Jag riktar mig mer till er som verkligen vill tjäna pengar på betting och förlorar 500-lapp efter 500-lapp - bokför ert spelande, spela max 1-5 % av er kassa per spel, spela INTE med hjärtat - att spela när favoritlaget spelar är dödsdömt då man är så färgad men det viktigaste av allt, rygga för fan inte folk på Flashback/R&K - så länge du inte gillar att kasta pengar i sjön.

Det är svårt att plussa själv, jag är exempelvis själv endast tillräckligt insatt i en liga, NHL, för att kunna plussa. Varför plussar jag på NHL? På grund av att jag ser alla matcher mer eller mindre, VARJE natt - jag är totalt insatt när säsongen pågår och har utöver det tillgång till info om skador, målvakter osv.
Det är svårt att bara titta på statistik i någon liga och spela på det. Många ser att 3/5 möten i Thailands div. 2 mellan två lag som skall mötas gått Ö 2.5 - sedan förstår de inte hur matchen kunde sluta 0-0. Det finns andra faktorer än tidigare möten - skador, avstängningar, väder, underlag, motivation osv. Hur många mål det blev när dessa lag möttes för 1-5 år sedan kan vara totalt irrelevant då de kan ha helt nya trupper och förutsättningarna kan vara helt olika.
Därför är det smart att utnyttja folks kunskap, dvs. folk som aktivt följer en specifik liga/sport och lägger ned timmar på det samt är insatta.

Här är tre duktiga killar på Sharps som jag personligen ryggar;

https://www.sharps.se/spreadsheet/8902 - Elitserien
https://www.sharps.se/spreadsheet/2181 - Speedway
https://www.sharps.se/spreadsheet/lazlo2-6 - Ryggar bara hans MLB.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat