Landslagsuppehåll i fotbollen och det är någonting jag inte gillar alls ur spelsynpunkt. Men finns inte så mycket jag kan göra åt det. Dagen enda spel är igång sedan ett tag tillbaka. Vänder blicken mot morgondagen där jag hittat några intressanta tennisspel.
Ogiltigt spel-ID: 1225084
Nishikori är i riktigt fin form igen om vann förra veckans ATP turnering i Japan. Han har en hög högsta nivå men kan blanda och ge en hel del. Querrey var tillbaka häromveckan efter ganska lång frånvaro. Han är väldigt stabil på hardcourt där hans fina serve brukar ge honom bra utdelning. Hans spel har sett helt ok ut sedan han kom tillbaka. Tycker det här känns som en match som bör kan bli ganska lång. Querrey med bra utdelning i Serven och Nishikori i bra form.
Ogiltigt spel-ID: 1225184
Baghdatis är en annan spelare som verkar ha hittat formen. Han gick till final i förra veckan där han fick storstryk av Nishikori. Baghdatis är en spelare jag gillar men han är ofta väldigt ojämn och hans nivå kan skifta fram och tillbaka i matcherna. Nu verkar det som att formen är god vilket bör göra att bottennappen blir färre. Raonic lever på sin serve som tillhör en av de absolut bästa i världen. Här tror jag återigen på en lång match. Spelarna har möts 2 ggr tidigare och båda mötena har slutat med överspel och 3 set. Raonic såg inte ut att vara på topp i sitt möte med Matosevic men klarade sig tack vare att serven fungerade. Tycker detta talar ännu mer för överspelet.
Kan komma något mer spel under morgondagen.