Datum: 2012-10-11
Tid: 03:00
Sport: Fotboll
Land: Brasilien
Liga: Campeonato
Match: Internacional - Atletico MG
Period: ft
Spel: Atletico MG +0.25
Insats: 2.5
Odds: 1.90
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Internacional har ligger helt okej till i ligan på en 6:e plats. Man har tagit 42 poäng på 28 matcher och man har spelat mest oavgjorda matcher i hela Campeonato Brasileiro. Man är inget speciellt hemmalag utan man har faktiskt tagit nästan lika många poäng på bortaplan. Hur som helst så har man tagit 25 poäng (7-4-3) på 14 hemmamatcher i år och har en målskillnad på 21-11. På sina senaste 5 hemmamatcher så har man 2 vinster mot Bahia och Flamengo, sedan 1 oavgjord mot Sport Recife och 2 förluster mot Fluminense och Gremio. Formen i dagsläget är sådär då man har 4 oavgjorda och 1 vinst på dem 5 senaste matcherna. Idag har man också många avbräck då Brasilien möter Irak på torsdagskvällen i Malmö. Viktiga spelare som är på landslagsuppdrag är: anfallarna Diego Forlan (13/3) VM-kval för Uruguay och från Brasilien är Leandro Damiao (13/7) borta. Andra spelare som är borta och i detta fallet skadade anfallaren Dalberto (15/5) och den argentinske mittfältaren Dalessandro (13/1) och försvararen Rodrigo Moledo (14/0) är avstängd.
Atlético Mineiro har spelat riktigt bra och ligger för tillfället på en 2:a plats. Man har tagit 56 poäng på 28 matcher och har hela 16 vinster. På bortaplan så man spelat rätt bra faktiskt och man är det 3:e bästa bortalaget i hela Spanien. Man har en statistik på 5-5-4, 20 poäng och en målskillnad på 16-13. På sina 5 senaste bortamatcher så har det inte gått lika bra, man har 3 förluster och 2 oavgjorda på dem 5 senaste bortamatcherna. Formen är dock snarlik Internacionals och jag tror att formen är påväg åt rätt håll igen efter förra omgångens kross mot Figueirense med 6-0 där en viss Ronaldinho gjorde hattrick. Som jag fattat det så är det bara målvakten Victor (21 matcher) som är med Brasilien i Malmö, resten av laget består i princip av brassar och ingen av dem står med i den trupp som möter Irak på torsdag.
Jag väljer att spela mot Internacional här eftersom det är så många viktiga spelare som är borta för hemmalaget medan Atlético har i princip full trupp att tillgå.
Jag spelar 2.5/5 units på Atlético Mineiro +0.25 @ 1.90 på Pinnacle.
Lycka till!