Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Kungälv +3.5 (vs Villa), jag hade gillat den här linan även om matchen spelats 90 min, nu spelas det 60 min i World Cup. Matchen spelas i Lidköping. Är baserat på statistik från ifjol och jag har inte hört någonting om stora förändringar i lagen, men det här är min svaga sida så kom gärna med kritik om den är konstruktiv så hjälper vi varandra.
|
Helt klart intressant, jag låter bli spelet helt av den anledningen att jag inte vet hur synkade Villa är med Törnberg i laget. Har dom fått till sitt spel med honom så finns risken att +3,5 inte räcker för Kungälv. Men som sagt, ovisst, så jag låter bli.
Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Ljusdal +1.5 (vs Bollnäs), spelas i Ljusdal utomhus. Lagen har mötts två gånger på försäsongen (båda gångerna i Edsbyn), Ljusdal vann ett möte med 4-3, Bollnäs det andra med 5-4. Bollnäs känns svagare i år efter att ha tappat spelare från ifjol. Har justerat ner Bollnäs statistik från ifjol och lagt Ljusdals värden på en låg Elitserienivå och då gillar jag sammantaget Ljusdal +1.5 då Bollnäs även saknar Liukkonen. Lägg därtill att det spelas 60 min vilket minskar utrymmet för Bollnäs att vinna med större marginaler än 1 mål, vilket gynnar spelet på +1.5.
|
Här tror jag som du. Bollnäs har börjat försäsongen riktigt dåligt och har valt att träna på slutet mer än att spela (har jag hört).
Spelartapp samtidigt som Ljusdal har fått in 3 (!) från Edsbyn.
Det kommer bli tajt men ack så spännande.
Vädret kommer spela roll här också, eftersom man spelar ute precis som du skriver.
4 grader och svag vind säger yr.no....
Lycka till!