Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-11, 11:40   #8
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Tja donkyklonk. Måste säga att jag också har bra koll på Brigadoon. Har kostat mig mycket pengar. Ser alltid fin ut som fastlåst bakom hästar. Sen när den väl körs i spets och får chansen stannar den ta mig --- alltid till slut. Tom vid enda vinsten stannade den till. Annars är jag övertygad om att både fart och form finns men det där otyget över upploppet är inte kul. Känslan är att den kommer dansa undan idag om jag garderar eller bromsa sig till förlust om jag spikar . Ha ha. Vet inte hur jag ska behandla den. Bakom är det ju vidöppet. Men tills den har visat upp bättre skalle så tar det emot att spika. Tycker det finns en del dugliga hästar i loppet. Ångest!

"Allas" drag i avd 3 nr 8 Magic Life känns inte helt ointressant. I ett av universums sämsta lopp (?) som någonsin körts borde positioner betyda väldigt mycket. Rygg ledaren eller tredje in här och sen lucka när halva fältet ramlar igenom och speeda till vinst? Motståndet är minst sagt klent även om det låter bra kring 12 Lass Napoleon med lite utrustningsändringar. Men spelvärdesmässigt är det Magic Life som är intressant i ett lopp där man borde ta med alla. Har förvisso inte visat så mycket själv men gör den om spurten från näst senast borde det räcka till vinst i detta gäng. Men dumt att tro för mycket på en sån häst samtidigt. 14 % är dock lockande! Ångestattack 2!

I avd 1 vinner väl Luddes med 100 felfri. Dock är det ju givet att lira på galopp igen. Ditt drag i 3 Cotton Trader kan vara helt rätt. Själv vill jag dock ha med 3-5-9-10-11 för att känna mig hyfsat säker. 9 Tarass de Dussac är jättekapabel i grunden och behöver kanske ett lopp till för att vara segerfarlig. Men till 2 % från smygläge och inga monster emot vill jag ha med den. Tycker även 10 Pietra I gjorde det bra senast i samma lopp som favoriten. Förvisso stort slagen men hoppar favoriten här är det ju helt andra hästar att slå. 5 % bara. Lite surr om 7 också här. Sen är det väl 1 som kan jiddra lite. Övriga känns mer eller mindre chanslösa. Mööööjligen 4 också men Lövgren ligger så lågt man kan ligga.

I sista är det väl god chans att överleva med 2-4-5-8-11 tycker jag. Inte heltäckt men givna streck i loppet.

Bjuder inte på så mycket mer idag än lite lösa tankar. Har väldigt svårt att greppa omgången. Det enda som känns givet är att försöka fälla alla Luddes då dom har skrämmande hög galopprocent. Sen om dom går och vinner får man köpa det helt enkelt. Finns hur som helst noll spelvärde i hans kusar idag. Men garderar man behöver man ju inte plocka bort hans hästar.

Lycka till alla. Hoppas ni har bättre feeling än jag idag. Kanske är det inte "svårare" än donkyklonks tankar? Jag spelar inte på det själv men ser inga fel med att tro på det (det lät knäppt men ni förstår hoppas jag).
Hehe, vet att brigadoon kan stanna till lite men tycker hästen visat klart upprykning överlag sen senast den stanna i spets och tror hästen har utvecklats helt enkelt. Kolla starten den 7 agusti i år där han vänder i sista sväng efter att kört i spets på lång distans, en liknande presation idag med varvet kortare och de andra är mil bakom

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-10-11 klockan 11:42.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat