Brukar försöka hålla mig från att ge mig in i såna här diskussioner för det blir alltid bara skit av allting men tycker det här är lite roligt så jag hoppar in.
Ni skriver att regelbrott som regelbrott och det spelar ingen roll vem som står bakom det och vad den har för historik. Det skulle vara relevant om det så att alla regelbrott beivras och då finns det inget att snacka om eftersom alla som gör fel direkt ska bli avstängda. Men eftersom det inte är så utan de flesta regelbrott beivras inte och du nu kände att du skulle statuera ett exempel från regelboken på ett regelbrott så blev det i det här fallet väldigt dumt enligt mig. Du skulle istället statuera exempel på det X antal personer som dag efter dag gör fel och aldrig lyckas förstå hur saker och ting fungerar, var man ska posta sina inlägg, eller hur man ska skriva eller bete sig på ett forum och inte på fondell som skämtade och framförallt inte när du själv förstod att det va ett skämt. Sen som han själv säger så skrev du ju i tråden att man får tacka då det inte finns något förbud och han skrev tack men ändå blev avstängd. Han kanske tackade dig för ditt inlägg?
Att du sen nämner att du ser skämtet som ett hån/brist på respekt mot dig och ditt arbete och tar det hela personligt är bara ännu sämre. Att sitta på makten och känna att alla som gör fel gör det i brist på respekt mot dig och ditt ord håller inte. Kan du inte ha glimten i ögat så blir det jobbigt och det gäller att kunna läsa av situationen, inte stänga direkt av direkt när man fått nog.
Det va helt klart onödigt av fondell att skriva som han gjorde då man tyvärr inte kan vara säker på att alla kan uppskatta det roliga i det hela men det va än mer onödigt av dig att statuera ett exempel på fel personer. Sure fondell kommer kanske aldrig vara mer rolig eller skämta längre vilket är tråkigt för de flesta men kanske skönt för vissa men nog fan kommer de riktiga trollen fortsätta härja för inte fattade de någonting av det exemplet du statuerade på fondell.
Du gjorde helt klart ditt jobb och kan skydda dig mot regelverket men frågan är om det verkligen va rätt agerat ändå. Finns säkert många olika åsikter om det men nu blev det som det blev och vi får se hur allt blir nästa gång. Tack för den tid du/ni lägger ner på forumet iaf!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: AndreasB1897 (+50)
|