Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE
Dem gör det performance. Dem kan se exakt vad som har hänt. Det är därför en sådan utredning kan ta ca 6 mån. I dem flesta fallen tas pengarna och fördelas mellan dem drabbade.
|
Okej okej, jag förstår. Men med tanke på att vi enbart var två stycken och satt vid ett 1v1 bord kan de ju inte delas upp mellan några parter. De borde väl i så fall bara kunna göra en enkel lösning och sätta tillbaka hans pengar till honom och mina pengar till mig. Eller är det för mycket att begära?
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE
Alltså förstår folk skillnaden mellan pengatvätt och chipdumpa?? Att tvätta pengar via chipdumpning är olagligt men att skicka över sina pengar till sin vän via chipdumpning är INTE olagligt. Det är ett regelbrott! Fattar inte varför folk ständigt tar upp detta, och varför ni ständigt kommer med egna slutsatser istället för att fråga TS. Daniel. Har du provat att ringa dem ? Be om att få tala med någon som inte är i 1st line.?
|
Tack för att du förstår och tack för ditt tips!
Ska ringa dem efter helgen, ska se om LGA har något att säga också.
Och jag förstår fortfarande inte hur det kan kallas "pengatvätt." Jag kan i så fall förstå att de 1750kr som han satte in först kan räknas in i "pengatvätten" men hur kan vinstpengarna på något sätt ses som "tvättade"? De är väl redan vita i så fall?
Ska se om jag kan få prata med någon hygglig person per telefon efter helgen. Är trots alls värt att lägga ner lite tid på detta.
Stort tack till er som försöker hjälpa mig med detta!