Ämne: uppsnack v86
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-17, 11:14   #1
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 937
Standard

uppsnack v86

V86 och en ganska så medelsvår omgång, kan bli miljonutdelning och troligen tar väl Stefan Tarzan Melander två segrar!? Jag kikade igenom arkiven ordentligt igår och har en ganska så klar uppfattning tror jag

avd1. Det låter på Feeming som att han ska sätta på helstängt huvudlag på Matilde Tröjborj som har mött tuffa hästar hela tiden och senast var en skymt av form. Barfota om banan tillåter, fullgasning och fin chans. Fleemings tid är nu i höstrusket. Motbud saknas inte men jag går kort på två hästar och motbudet är Timetosaygodbye som är mycket kvick men troligen kvickast när han har en bit ut på vingen (tar i mer) den utav dessa som tar ledningen vinner troligen. Fleemings häst är nog mer ärlig än Timetosaygodbye som har vikit ner sig tidigare i ledningen. Ska man leta tokskräll varnar jag för Jasper Lane som också är explosive från start men kommer väl inte förbi de två först nämda? Ardi boko är bra men formen?

avd2. Time Machine var ju ett skrik senast, höll bra trots hård öppning, enklare nu och fint läge. Bra vinstchans! Digital Ink har presterat fina tider och från läget kan jag inte räkna bort henne.

avd3. Det är väl ingen ide att gardera Stefans monster Tidead accelerator? går ju från klarhet till klarhet och troligen sitter ekipaget redan i spets efter 400 körda. Värst emot är väl Quick Razz som gör bra lopp mesta dels hela tiden, Carlos Lightning hade varit ett tidigt motbud om formen hade visat sig. Är väl knappast på topp ännu? Vill man gardera ännu mera borde man även plita med 9-10 och 11. Själv tror jag min spik är stenklar!

avd4. Jorma har en vettig uppgift med Ordely som vann på ett snyggt sätt senast, håller jorma upp ledningen är mycket vunnet. Värst emot är väl Le sogno?

avd5. Ganska öppet och här målar jag, 3 åringar skiftar form och intryck gång på gång att spika här är inget jag skulle vilja göra. Jag vill lyfta fram framför allt Yank Kemp som tränaren talar sig varmt om, med stor snorlikhet så kommer hästen att dyka upp i segerstriden. Down Force är bra men jag är lite kluven tror inte han leder loppet runt om. Blir troligen tempo och då kan det skrälla. Rolig ide tycker jag är Quisey som fantom spurtade senast och verkar kunna ännu bättre (har nog mycket mer att ge) Ferrari Hålleryd fick jag lite gåshud av senast, verkar vara en rejäl sort och går framåt med loppet. Bear Beta är ett annat skojigt miljondrag som spurtade vasst senast, första med Björn Goop. "intressant" Lyckyline Broline sitter Jeniffer upp för första gången, känns intressant eftersom kvinnliga körhänder har gjort susen förtur. Jennifer kanske sätter killarna på plats från perfekt läge?

avd6. Det går väl kanske inte att slå Saston? Jag gillar dock Manahattan men Saston kanske är en klass eller två klasser bättre? Duell?

avd7. Också vidöppet. Dragon Tooma har plötsligt ett riktigt bra läge eftersom hästen är explosiv från start. Toppform! Kan dirigera hela vägen. 5%. Chep dealer är en vass spurtare och kommer in om det blir tempo i loppet. Spelvärd! Star brodde är i gott slag och kan vara med där framme. Feast your eyes är kvick ut och leder loppet länge? Exotic sund är en rysare pga läget. Favoriten känns överspelad, tar ändå med den pga Åke men är bara en av flera här. Hobnob kan få loppet om det blir tempo vilket känslan säger. Varning! passa även Janthom kåpe som kanske är något trög i början men stark till slut. Lite bortglömd idag.

avd8. Disney tooma är min spetsfavorit här, tror björn trycker av honom och sitter man i spets efter några 100 körda så bör det vara en kanonchans. Var inne på att spika men eftersom Super Karma har visat så fin form så kunde jag inte utesluta honom. Kommer han till så blir det nog match! Hoppas två räcker.

avd1. 1-3
avd2. 2-4
avd3. 7 Tidead accelerator
avd4. 1 Ordely
avd5. 2-3-5-10-11-12
avd6. 11 Saston
avd7. 1-3-4-5-8-9-10-12
avd8. 7-8
= 96 kr

Lycka till / Klanke

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-17 klockan 13:47.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat