Ämne: uppsnack v86
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-17, 13:26   #10
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Intressant med alla spetsteorier!

Har för övrigt intressant statistikinfo kring kvällens inledande extremsprint. Detta lopp har körts tio gånger tidigare (på solvalla då antar jag).
Vinnarna återfanns från:
Ledningen 3/10
Dödens 3/10
Andra ytter 3/10
Tredje ytter 1/10
Noterbart är att ingen lyckats vinna från rygg ledaren samt att förutom ledarhästen har ingen vinnare kommit från någon som legat på innerspår. Anmärkningsvärt i mina ögon. Men "bara" statistik. Och den är väl till för att brytas...? Viktigaste att ta med sig är annars att ledningen inte är allt som många verkar tro. Räcker mao inte att lösa spetsstriden för att känna sig hyfsat säker (om man ska tro statistiken...).

Läste också att en del tror på spets runt om för Orderly. Vet inte alls vad ni har för lopparkiv men öppnar den som den gjort på slutet är ledningen totalt uteslutet. Sett osäker ut och känns absolut inte stabil från start heller. Även felfri har den ju tappat typ 20 m så skulle den spetsa idag är det bara en otrolig utveckling hos hästen alternativt att innerspåret hjälper oerhört (startat från snäva spår innan). Men att spika Orderly på spets och slut är i princip rent påhitt på förhand. Däremot är ju hästen fantastisk och utan strul måste det vara toppchans. Men litar inte riktigt på hästen. Värst emot är Le Sogno, som Klanke också är inne på, tycker jag. Kan speeda vasst med rätt resa. För mig är det ett utgångslopp på 1-12 med alla bakom.

Fråga till Klanke:
Hur kunde du få gåshud av Ferrari Håleryd senast när du i princip sågar Down Force här som ändå bollade med Ferrari senast? Ferrari fick ett helt ok lopp senast och även om Down Force fick bestämma i spets gled den undan retfullt enkelt med massor av kräm kvar. Jag tyckte det var ett toppintryck! Finns dessutom inte mycket som talar för tempo i detta loppet. Down Force enda bra hästen med framspår (frånsett 5) och spets nås tidigt och förmodligen väldigt smärtfritt. Sen blir den svårtuggad. Värsta motbuden helt klart 10-11-12 samt 5. Men hjärnan säger att 2 i spets har vettig chans rinna undan. Vill gärna gardera då motbuden är streckvärda men V86 är tufft och frågan är om plånboken räcker till. Down Force kan absolut fällas och väl stor favorit men på pappret talar ändå mycket för den.

Vill inte leka besserwisser utan ger er hårda fakta bara. Sen hur ni väljer att hantera den är upp till var och en. Lycka till. Nu ska jag inte jinxa era hjärnor mer.

Egna tips är alltid bäst förutsatt att man är påläst. Glöm ALDRIG det. Betaltjänsterna bjuder inte på facit direkt. Verkar vara en del som tror det ibland när det går dåligt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NoobieClown (+3), jocklon (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat