Ämne: hetsarn - NFL
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-19, 00:09   #63
hetsarn

hetsarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Thursday Night Football! Tror inte jag lägger något spel eftersom linan precis hoppade från +8 till +9.5/+10 och jag förstår inte varför. På något sätt känns det ändå lockande att spela Seattle +10 pga den låga totalen 37.5 (två bra defensiva lag som möts).

Mycket spekulationer om att Seattle kommer in jätteglada över vinsten mot Pats och kanske inte är helt fokuserade. Tror inte så mycket på det, däremot tror jag de höjer sig ett par snäpp på hemmaplan. Den här matchen spelas på Candlestick Park i San Francisco. 49ers är också ett duktigt hemmalag, som fick stryk i söndags mot Giants på hemmaplan. Restid för Seattle gör att en dags träning/förberedelser mer eller mindre försvinner, kan ha inverkan med tanke på att det är "kort vecka" (båda lagen spelade i söndags).

Jag tycker 49ers har svårt att styra matcher om de inte är i ledning, främst pga Alex Smiths limiteringar som QB. De är ett run first offense som förlitar sig på att Smith ska vårda bollen väl och inte göra misstag. Ligger de under tvingas de till mycket mer passförsök, vilket är lite som att skjuta sig själv i foten, då jag inte tycker Smith är tillräckligt bra för att genomföra drives med deep passes och högt tempo konternuerligt.