Då var det dags för v75 och massa trevliga miljoner att vänta. Bara två månader till jul så det passar alldeles utmärkt

Det är en väldigt svår omgång vilket kan generera i bra pengar om man sätter alla rätt vilket jag tror jag gör. Jag spikar enbart en enda häst och det är ett fränt drag som björn goop har uttalat sig varmt om. 30%. Nu kör vi... Mot miljonerna
avd1.
Ed you har varit helt fenomenal på slutet, fick inte det rätta fästet senast enligt olle men avslutade ändå neråt 12 sista varvet (starka papper) och då ska man betänka att han fick harva i spåren. Nu är det debut i Silver divitionen men det är nog en av de klenaste silverdivitonerna jag har sätt och utan strul från innern bör detta vara toppchans. (brukar alltid lösa sig med luckor när det vankas långa distanser)
Peak har varit ute mot tuffa gäng en tid och möter billigt motstånd, värst emot är väl min tipsetta, skulle det lösa sig så trodde Kari på en ganska god chans. En av två?
avd2.
ELEANOR RIGBY var väldigt tunt jobbad inför senast men vann ändå och verkar alltid ha form när hon startar. Har vunnit 4 av 5 med kusken och man tror på ganska hygglig segerchans, bör ju vara med loppet vassare nu.
ÖRBÄCKENS CRUELLA är bra och väl i ordning inför loppet på lördag, den enda nackdelen Marie såg var att hästen kan fastna i maskin från sitt innerspår på tillägg.
LOLLO TILLY känns tagad och fin i träningsjobben och hon har lyft sig ordentligt på slutet desutom får hon en ganska så bra kusk. Jag låser på dessa öppet bakom.
avd3. Var lite inne på att spika
Yupie som var helt perfekt i aktionen senast och gick då första med barfota dans och såg ut som en ny häst. Nu vill man prova honom i spets och man tror dessutom att han är ännu bättre på lördag. Jag tror att han har goda chanser att leda loppet runt om eftersom
Friction visade inget av värde senast, åker med på lappen ändå men jag varnar för att det kan bli favorit fall här.
avd4.
FINEST SCOTCH är mycket kvick ut och det låter väldigt uppåt från stallet, kanske kan bli spets och slut? dock många som vill vara med vilket indikerar tempo? motbuden är framför allt
YES WE CAN som har fått ett bra läge, jag tror detta smygläge kan vara rätt för honom.
GANT COBRA känns streckvärd, tränar starkt och är oöm för positioner, visar han upp vad han gör i träningen bör han ha chans här.
MASSE PALEMA kommer att bli farlig om det blir tempo i loppet, har en vass speed att tillgå.
LASSABO PALEMA övertygade i fjol och börjar visa potential även i år, från läget bör man hamna bra på det och är inte helt golvad.
avd5.
Raggmunken är riktigt bra för dessa men också lite osäker, sköter han sig blåser han ner fältet, given i tipset men motbudet som jag låser med är
Hulte Magnus som är stark och rejäl och gör gedigna insatser hela tiden, Uffe varnade lite för denna och strular det inte alls för mycket kan detta vara vinnaren.
avd6. Här spikar jag en Fräckis nämligen
GUINNESS TROT som björn gillar och som Kari tror mycket på inför lördagen, han anmälde hit eftersom det inte brukar vara så tuffa hästar anmälda till Bergsåker. Han tycker desutom att det ser billigare ut än tidigare, han gjorde ett bra lopp senast men inte lika vass som på valla. Han ska starta i detta loppet sedan några veckor fram ska man satsa på Finalerna för så fin känns han för dagen. Måste kanske gå med bakskor på lördag men det är helt i beroende på hur banan ser ut. En fräck spik på dryga 30%. Cleas Sjöströms ser jag som värst emot men hästen hoppar ju bort 60% av sina lopp och det kan ju hända att clabbe lägger allt på ett kort och överforcerar honom vilket då kan bli galopp. De andra hästarna har fått snäva spår (greenstar) Henke var inte alls nöjd med spåret. Tycker att
Guiness trot har en lämplig uppgift på pappret och strular inte till det..
avd7.
Democrat är min DD ide har förlorat 3 gånger nu på slutet men med marginal av en halvlängd och senast var han riktigt duktig och svarade ärligt hela vägen. Hans bästa distans är 1640 meter så loppet är näst intill vikt åt honom.
Air Gunner är en fin häst som stallet håller högt, han är ordentligt jobbad inför detta och man tycker han har väldigt fin form annars hade man inte anmält honom hit. Jorma Kontio tror på hyffsad segerchans och den ska man inte glömma.
Un saco du soldi (namnet) är rejäl och går hela vägen in, man har höga tankar om honom framöver, kan duga i ett jämnt lopp.
Tofu har visat toppform på slutet och var inte långt ifrån senast då från dödens, farlig om hon hittar ner i slagläge från spåret.
Halleluljamoment F är ofta underskattad och såg väldigt formstark ut i finalen som fyra, krävs kanske lite tur på vägen men pelle har ju alltid det tycker jag. Kan skrälla till en härlig peng. Varning!
Bergsåker Omg 50,
2012-10-20
Ordinarie Reserver
V75-1 1, 8 (4, 2)
V75-2 6, 9, 11 (4, 7)
V75-3 1, 4 (9, 11)
V75-4 3, 4, 7, 9, 11 (8, 5)
V75-5 6, 12 (9, 5)
V75-6 11 (6, 9)
V75-7 3, 4, 6, 7, 10 (2, 9)
600 rader x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr
Kvitto xxx