Citat:
Ursprungligen postat av sedon
Det kanske är dags att starta egna trådar för HPT och Copema m.m och att fortsätta prata Joker i den här tråden.
|
Eller nya trådar för varje program, även Jokersystemet? Den här tråden har tillåtits handla så pass mycket om travprogram i allmänhet att det är på tok för sent att återgå till topic. Tråden har kommit till en punkt när rubriken istället har blivit missvisande.
Det är väl framför allt HPT-grundarens "fel" att tråden urartat så. Men i sin strävan att marknadsföra sitt program har han också mycket rätt. Allt som krävs av ett travprogram finns i HPT och Copéma också. Du kan välja dina rader likvärdigt med alla program. Och kanske ännu mera du som mest använder bastillämpningar som Utgångar, Utdelning och ABCD skulle absolut inte behöva kasta pengar i sjön på det onödigt dyra Jokersystemet. Så mycket kan jag säga som någorlunda objektiv, om nu HPTs partiska stämma inte övertygat dig.
Det finns ingen typ av villkor du kan sätta i Jokersystemet som jag inte kan sätta i Copéma. Och skulle det finnas något litet extra, vågar jag nästan lova dig att den funktionen inte gör ditt system nämnvärt effektivare. 595 kr eller 100 kr om året? Självskrivet val. (Nu är jag dock kritisk. Egentligen hade jag gärna betalat 595 kr om året om inget annat program fanns. Man tjänar så väldigt mycket på att använda ett reduceringsprogam.)