Tycker omgången ser jävligt intressant ut och tycker jag har bra grepp om den.
Avd1: Gangster Advice blir med all rätt stor favorit här, dock tycker jag det är lite konstigt att vissa tror den ska spetsa för det gör den inte av egen kraft, dock bra chans att många släpper. Dock vill de köra i spets med Nestor Gel om den skulle nå dit, finns en chans att den håller ut Gansgter Advice och blir då först framme att ta över. Dock skulle jag inte bli förvånad om Ganster tar ner den från dödens(någon tredje spurtar ner?). Distansen känns inte heller optimal för gangster som jag ser som mer stark än snabb. Bra favorit chans men det finns anledningar att gå emot. 9 Melby turbo gjorde det mycket bra senast och är som jag ser det värst emot. Utgång på favoriten känns sunt!
Avd2: Ett av de öppnar loppen. Travtjänsten spikar 1 Born To walk alone och det köper jag inte alls. Får antagligen ryggledare men tycker inte intrycket över mål senast var speciellt bra och blev omsprungen av 2 djur från ryggledare och hade svårt att följa med, visst kan den vinna med lucka men tycker inte alls det känns givet och bara en av många om man garderar loppet. Första häst är för mig 3 Cantab Sisu som visade väldigt bra takter efter att ha vilat senast. Är klar spetsfavorit här och tycker den är klart intressant därifrån. Tråkig struken på Fore Candy som favorit som har noll form. Fighter Gull värst emot Cantab som jag ser det.
Avd3: Även detta loppet öppet(hör man på propositionen, lärlingslopp, stolopp). Dock motiverade favorit i 3 Blazie Silvio som satt fast senast och spurtade näst senast enormt bakom Chat Chip. Kan vara så enkelt att hon bara vinner detta men tycker det finns värde att helgardera detta lopp.
Avd4: Min bästa idé i omgången och spikas på det mesta. 5 Vitamin M är jag ruggigt imponerad av! Är startsnabb och kommer nå ledningen i detta lopp känner jag mig väldigt övertygad om och därifrån tror jag inte Åkes favorit slår henne. Ser säkert dålig ut i värmningen igen och gissar att man kan få ett kul vinnarodds. 28% är trevligt. Imponerad är jag såklart även av favoriten men det blir inte ledningen denna gång(ganska medioker ut och blivit släppt till ledningen tidigare) och tror inte hon tar ner Vitamin från dödens. Gillar även Lenartssons 7 Caddie Heart som även det är en väldigt lovande häst. Ska dock köras deffensivt idag. Kör åke ihjäl sig mot Vitamin tror jag dock hon vinner. heltäckt med dessa 3 men jag spikar och spelar vinnare på Vitamin M!
Avd5: Caddie Comet rätt favorit i detta mediokra lopp. Svårt att se någon tar en längd här och hästen brukar gå bra efter vila(sweden cup tex), bör vara toppchans om hästen är i ordning för det är inga bra hästar han möter idag. Hittar inget kul att gardera med heller. Rakas från dödens till 45%? Pebly från ryggledare? nja...
Avd6: Tråkig strykning återigen av favoriten Covington Ås som inte har någon vidare form. Kan skrälla här men mest tror jag på 11 Photo Bear samt 1 Hunch Alo! Streckar nog dessa: 1,2,5,6,9,10,11,12,15. Väldigt heltäckt då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|