Antar att det var många som såg Texans mot Ravens eftersom den gick på TV10. Kollade första halvlek (aka när Bucs ledde med 14-0 och Rams täckte +5 i ett low scoring game

) innan jag lessnade på de svenska kommentatorerna. Fullständig utklassning av Texans som jag tycker är ligans bästa lag. Har tidigare skrivit om hur jag tycker Ravens nya no-huddle offense skadar deras defense, som varit stommen i laget förut. Nu när de har ett gäng skador att dras med blev det väldigt tydligt.
Deras bästa CB Webb saknades enormt. Ray Lewis likaså, även om han inte haft någon kanonsäsong rent spelmässigt så bidrar väldigt mycket med sitt ledarskap. Ngata gjorde comeback efter att ha klivit av med knäskada senast, märktes dock att han fortfarande hade problem och fick bara ihop en assisted tackle under hela matchen. Suggs gjorde också comeback efter att ha varit skadad sen försäsongen, riktigt kul att se! Inte riktigt tillbaka i matchform ännu men han är ett välbehövligt tillskott i ett sargat Ravens D. Ed Reed har tydligen också någon skada som inte var med på injury report men han köttar på ändå.
Och sen detta offense... Riktigt usel coachning att fortsätta på samma spår när man ser att det inte funkar. Flacco kom ingenstans med sina passförsök (3.4 yds avg.). Ray Rice måste få fler touches (9st mot Texans). Han brukar ligga nånstans runt 15 vanligtvis men jag tycker han borde få 20+. Fruktansvärt enformigt och lättläst att passa hela tiden, fördelningen på pass/run var 43/12 och då sprang Flacco själv två av gångerna.
Tre ganska dåliga matcher irad nu av Ravens (mot Chiefs, Cowboys och Texans) och de borde ha torskat mot Cowboys också. Tror det är en välbehövlig bye week för Ravens nu...