Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-23, 20:32   #2
Fiskfan
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Hammarby vs Bollnäs -2
Hammarby har visat sig starka på försäsongen.
Det har inte Bollnäs. Bollnäs är utan Hellmyrs och Törnberg, saknar Lukarilla och Skarps slutar.... Ett haltande lag har det känts som på försäsongen, väldigt synd...
Lukarilla gjorde 18 mål under förra säsongen och Hellmyrs typ 14... inte så många men om man ser till Assist så hade Hellmyrs hela 42 (!) assist.
Bollnäs har förstärkt med Mikael Jernberg (som för övrigt är uppväxt i Edsbyn vad jag vet) och en ryss som jag inte kan något om.... Har svårt att se att dom kan fylla dom hål som finns i Bollnäs....

Lite mer info om Bollnäs och tre spelare som nog inte ställer upp i matchen (http://helahalsingland.se/sport/band...-pa-spokarena-)
Hammarby vinner med minst 3 mål tror jag....


Villa vs Broberg -3
Villa är favoriter för SM-guld i år och Broberg har visat sig väldigt svaga. Förlorat Hedqvist, Giljam och Popa...

Matchen är nog avgjord efter halvtid....

Jag såg delar av Villas match i lördags och jag kan tycka att det ser helt klart bra ut.


Västerås vs Kungälv +1
Klart den mest svårtippade matchen.

Västerås har tappat Ted Andersson, en viktig spelare. Man har kvar lite gnällspikar som kan orsaka lite kort...
Kungälv har imponerat och om jag inte minns fel så slutade ett möte mellan lagen lika för inte så länge sen....
Kungälv har spelat bättre och bättre på försäsongen och Västerås tvärt om, har jag hört.... Har dock inte sett några matcher med lagen denna försäsong...


Utöver detta har jag även tokspelat lite, en trippel med ovanstående och en fyrling med 87 i odds (se spreadsheet).

Några åsikter?

Senast redigerad av Fiskfan den 2012-10-23 klockan 21:15.
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat