Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-13, 18:46   #1
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

13/1 Newcastle - Plymouth Båda lagen gör mål: NEJ


Dags för min tredje rek här på sharps, och min nystart har känts bra med 2/2 rekar satta till snittoddset: 1.965

Dagens spel är i matchen mellan Newcastle-Plymouth.

Spel: Båda lagen mål: Nej @ 1.72 på bet365

Motivering:

Newcastle vinner för det första 75% av sina hemmamatcher i år vilket jag tror är en fördel för spelet även om det inte påverkar utgången på detta spel.

Newcastle har hållt nollan 67% (8 av 12 matcher) på hemmaplan.

Plymouth har misslyckats med att göra mål borta i 33% av sina matcher i år. Vilket i sig kanske inte är vansinnigt mycket. MEN de har ett tungt avbräck i form av deras striker med flest mål på samvetet, Jamie Mackie, han är ej inkluderad i truppen.

Deras andra 5-målsskytt Judge, har gjort 3 av sina 5 straff så det säger förhoppningsvis en del om hur viktig Mackie är för deras offensiv.

Plymouth får även klara sig utan en del andra spelare, antagligen Kari Arnason, ex Djurgårdaren som nyligen fått nytt kontrakt av Plymouth.

Jim Patterson är skadad och Yala Bolasie är cup tied. Den senare är dock kanske inte någt större avbräck.

Det som gör detta spel ännu mer intressant är att Newcastle ryktas om att mönstra ett yngre lag idag igen, precis som i förra mötet. Om det är sant och de t ex vilar Nolan, Ameobi och/eller Harewood så kommer det ju inte bidra till målskörden. Newcastle har dessutom haft lite grus i maskineriet de senaste 4-5 matcherna. Lägg till att det fortfarande är kallt och planerna inte är i bästa skick, det brukar sällan gynna offensiv fotboll.

Jag skulle säga att det är 60-40 att matchen slutar i spelets fördel, det gör detta spelvärt enligt mig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat