Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-26, 16:10   #34
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

KORSDRAGAREN

V75-1: Svårslagen 1

4 Raja Mirchi var grym då han vann SM senast. Jag tror inte att han är sämre denna gång då han gillar att tävla på hemmaplan. Jag ser honom som en stark spik. Om man garderar skall man i första hand strecka 2 Francais du Gull.

V75-2: Svårslagen 2

5 Aristocat Boko har utvecklats enormt sedan han kom i träning till Åke Svanstedt. Har fått ett bra spår och jag är övertygad om att han tidigt sitter i spets varifrån han blir svårpasserad. Hotet är högkapable 11 Credit Fayline men då han har ett sämre läge får han svårt att slå favoriten. 1 Pingus Vang kan mycket men hans form är diffus. Skrällarna är 3 Jumble Ås och 4 Pine Alone.

V75-3: Svårslagen 3

2 Caballion visade senast att han är tillbaka i form. Jag tror att han med det loppet i kroppen är ännu bättre nu. Tror på tidig ledning och då får främsta (enda) konkurrenten 6 Quarcio du Chene svårt att plocka ner min idé. Caballion är mitt förslag till chansspik. Blir knappast streckad på över 50%.

V75-4: Steve skräller

Om det skall skrälla någonstans blir det högst troligt här. Min skrälletta är 10 Steve Fourty som har form och trivs på kort. Jag tycker att han är bäst när han får ligga still i det längsta. Blir det tufft tempo tror jag att han fäller alla till över upploppet. 3 United Face har bra form och är ett tidigt bud, liksom 5 Freude D.E. men som sagt: strecka på rejält.

V75-5: Utgång på två

1 Pampero har ett perfekt läge och formen på topp. Jag tror att han har toppchans att leda från start till mål. 8 Super Otto är inte så tokig - lyckas han hålla Pamperos rygg och sedan får chansen över upploppet kan han överraska. Min rekommendation är att spela med ovanstående duo som utgångshästar och sedan fylla på rejält bakom.

V75-6: Åke igen...

Även här har Åke Svanstedt toppchans. Här i form av 7 Perfect Toll som är en riktig kanon. Ingen kommer att vilja svara när Åke kör till efter första svängen. Perfect Toll är klart bättre än konkurrenten och bara en galopp kan fälla honom. Om man garderar måste man plocka med 10 Sune Palema som galopperade med mycket sparat i sista kurvan senast.

V75-7: Avanti-varning

Klar risk/chans att Åke Svanstedt även vinner den avslutande avdelningen då han fått fin snurr på 14 Jill Tilly. Men det finns flera bud och skräller det till här så kan utdelningen med lite tur komma över 10 000 kr. En häst jag vill varna lite för är 7 Avanti L.M. som trivs på lång distans. Även 9 Västerbo Prestige duger i sällskapet och kapable 3 Razor Shadow har ett bra spår.

Spiken: 4 Raja Mirchi (V75-1)

Chansen: 2 Caballion (V75-3)

Skrällen: 10 Steve Fourty (V75-4)

Senast redigerad av korpo den 2012-10-26 klockan 16:11.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat