Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-26, 19:57   #45
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 937
Standard

Kör ett system för 300 spänn, ska försöka göra ett mindre för 100 spänn men först imorgon för senaste info.

avd1. Raja Mirchi möter ingen Sebastian K, ingen Caballion nu och är han lika fin som senast och inte gör bort sig så kan han ju inte förlora detta? Jag spikar. Ludde är ju champion på Jägers och på hemmabanan har han respekten med sig. Blir släppt till spets och hur jag än vrider på det så står Ludde i vinnarcirkeln och skrattar.

avd2. Aristocat boko har varit riktigt bra på slutet, nu vill man spara fötterna till finalen men jag tror inte det har så stor betydelse och tycker att Åke ska ha toppchans oavsett resa. Kung Åke leder ju V75 ligan och jag tror han fortsätter så efter segern med Aristocat boko

++++
Aristocat Boko (V75-2) har vunnit med krafter kvar båda gångerna på slutet och han känns som en riktig kanonhäst. Jag tycker att han har överkapacitet för den klass han befinner sig i just nu. Allt ser också bra ut i träningen efter förra starten.­ Enda gången han har känts sämre hos mig var på Jägersro då han tog lite stryk av den stenhårda banan. Den här gången kommer han att tävla med skor runt om och jag vet inte om det är sämre. Det är svårbedömt för mig hur det påverkar honom. Han har lite slitna hovar och jag vill spara dessa till finalen. Det kan vara så att han vinner ändå eftersom han har så hög kapacitet. Men det kan också vara ett minus. Hästen har i alla fall känts bra med skor i träningen och i värmningarna.­ Senast var han lite hetsig i starten och inte så snabb ut på grund av att jag inte kunde ladda för fullt. Men så har han inte varit tidigare. Han är rätt så hygglig ifrån start annars. (källa Åke S)

avd3. Ett typsikt tvåhästars lås. Statistiken säger att lås i detta loppet på de två mest streckade vinner i 40 omgångar av 52. Så statistiken sitter på min sida. Quarcio du chene var ruggigt bra senast och tog längder på Sebastian K senast inte många hästar som klarar det. Barfota igen och normalt en jättechans att vinna. Favorit parad? jag vill dock gärna gardera upp med Caballion som såg bättre ut senast, nu har man dock gjort små justeringar på honom bl.a nya sulor som han ska gå med. Han känns dunder fin i träningen och kan få loppet i rygg för inte väljer väl Fredde att köra i spets?

avd4. Freude de hon ska ha känts väldigt fin och pigg i träningen och Lövgren tror på fin vinstchans om hon får ta över ledningen utan att det kostar för mycket. Given etta! United Face blev fint framdragen senast och avgjorde på ett rejält sätt, har bra form och kan slå till från fint läge. Papparazzi har var mycket bra senast i en väldigt snabb avslutning. Möter äldre nu, men jag tror inte det bekommer honom ett dugg han verkar ganska förnuftig och lätt att ha att göra med. Får fin resa och kan avsluta starkt. Given på lappen. Jag låser på dessa tre.

avd5. Ett vidöppet lopp och här tar jag med många. Punk är bra för klassen och körs troligen offensivt. Picasso har ett lite lurigt spår men man har annars siktat på detta loppet och tror ändå att han går iväg felfritt. Slutar i striden. Pampero tar säkert spets igen och frågan är om det räcker hela vägen igen? Dock är det 50/50 att han går iväg för han är hopplöst osäker i volten. Perfection Pellini är väldigt speedig, var väldigt positiv i kriteriekval näst senast, är normalt travsäker och ska räknas om han kommer till. Lifeislife br har varit väldigt vass vid segrarna och ska räknas från fint smygläge. Skräll!? Super Otto står kanske hårt inne på pengarna men har dock en ny kusk (formkusk) Ulf Olsson. Läckerol kan vara en jätterysare, tränar bra och tar alltid ut sig i loppen. Danne låter väldigt nöjd med sista jobbet. Varning! Åsunds Hornline får sista rösten eftersom stallet var väldigt nöjda senast, han hade vunnit v75 senast om han bara hade tagit hand om ledningen, han tvekade något via open Strech men det kan också bero på att han var ovan (första gången) han var helt obrukad i mål och hade låg puls efter loppet, i onsdags gick han ett tuffare jobb och han kändes väldigt smidig och fin. Hade det inte varit pga läget hade man trott på väldigt bra segerchans men nu tror man bara på chans.

avd6. Pefect toll har i tidigare regi inte fungerat på Jägersro och som 80%are är det kittlande att fälla. Dragen bakom är Bl.a Sune Palema galopperade bort sig senast men Erik tog på sig det, har varit riktigt taggad i jobben och är han lika fin som på valla den 26/9 blir han farlig till slut. 13% och intressant spelmässigt. Jag tar även med Vinnalt Herkule som har visat styrka vid segrarna, vid överpace tror jag han bara sveper dem till slut. Flemmings tid är nu.

avd7. Avanti LM har varit riktigt fin på slutet och visar att toppformen är där, på pappret tycker jag uppgiften ser riktigt bra ut och en rolig DD spik. Alki Flevo fungerar bra med Kenneth därav är det han som kör. Hästen är bättre och säkrare i volt än med bil. Körs offensivt och är kanske i ledningen efter 400 körda? isåfall toppchans!
Västerbro Prestige krossade allt i grym stil vid segern. Dock riktigt blek senast utan att få en förklaring varför. Dock svårstoppad om han fungerar rakt ut. Jill Tilly verkar mer stark än speedig och med klaff kan hon säkert vara med och slåss om segern. Blir allt bättre i Åkes Regi...

Mitt system.

avd1. 4 Raja M
avd2. 5 Aristocat boko
avd3. 2-6
avd4. 3-4-5
avd5. 1-3-5-6-7-8-9-12
avd6. 7-10-11
avd7. 7-9-11-14
= 288 kr

V4

avd1. 1 Postion Composite
avd2. 10-11
avd3. 1-6-8-11
avd4. 1-6-11
= 48 kr

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-27 klockan 09:12.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat