Veckans genomtänkta kommer här!
1: I första avdelningen plockar vi snabbt bort 8 Norton som hamnat på efterkälken och släppt förbi alldeles för många trojaner senaste åren. En köttig buffel som 7 Truculent står troligtvis stilla med all mjölksyra på upploppet. Raj-raj med Raja känns inte heller pålitligt, så jag vill inleda med ett kärlekslås mellan två hästar som har råd att nosgulla lite med varandra före målgång: 2 Francais Du Gull, 5 Amour Rapide
2: Jag är inte mycket för bökiga aristokrater. 2 Aristocat Boko låter med andra ord som en riktig paragraftravare! Ronaldo är för rädd om benen för att kunna slå sig fram från det utgångsläget. Pingu skulle man kunna tänka sig om underlaget är lite hårt och isigt imorgon, men han hamnar alltid i snurriga trubbel. Här kommer istället en häst att pinna iväg ensam på upploppet så jag spikar: 4 Pine Alone
3: Vad är detta? Juggle Face låter inte helt städat. En riktig hingst möjligen, men inget gago för min del. Nummer 6 Kvarken du känner verkar lömsk och vill bara att man ska strecka den. I själva verket skulle det stå "kvarken du trodde att du kände". Istället finns ett par riktigt trygga lir med garanterat spring i benen i denna avdelning. Lås på 3 Spring Ray, 4 Spring Erom
4: Här kommer nästa porrstjärna som skäms ännu mindre. Jam Face, jag undrar vem som har namngivit dessa kusar? Och 3 United Face är en siamesisk tvilling som inte är tillräckligt beslutsam för att kunna vinna. Istället hör jag ljuva toner av Lady Gaga, jag hör Chase you down until you love me Ma-Ma-Matterazzi, eller var det Zidane som skulle jaga en Paparazzi? Skitsamma, jag tar båda: 1 Matterazzi Bob, 4 Paparazzi
5: Nej du Svanen, din fyraåring med Pampers vinner inte detta. Läckerolen skulle kunna ha en chans om den blir lika ren i luftvägarna som på reklamen. Faktum är dock att en fågel viskat i mitt öra, att den käre konstnären i själva verket var en punkare med urinläckage. Tre självskrivna således: 3 Punk, 4 Uroy, 5 Picasso
6: Vinnalt Herkule - inget fel på det självförtroende döh? Den ska vi allt plocka ner på jorden. En Wiss Rambo gjorde dock sitt på 80-talet, för att inte tala om hans Gigantiska Slugger-tvilling som slogs framgångsrikt redan på 70-talet. Nä, denna avdelning är som stöpt för de nygamla, traditionella svenska rallarna: 1 Lage, 8 Conrads Fredrik, 10 Sune Palema
7: Razor Shadow? Ett namn som är så häftigt att det får varenda tolvåring på Lunarstorm att strecka hejvilt. Alkisen Flevo i sin tur glömmer nog bort att springa åt rätt håll, och Edwards är det alldeles säkert inte något Liv I längre. Ej heller blir det en Outsider som vinner denna sista avdelning. Därför blir valet enkelt. Solklart lås på: 9 Västerbo Prestige, 15 New Line
144 helgjutna rader!
Vill man delta i VM så streckar man också nummer 4 Clitoris Viktig, i avdelning 6.
Lycka till!
Senast redigerad av Asprilla den 2012-10-26 klockan 23:07.
|