Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-27, 00:21   #51
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Oftast så uppskattas inte dessa "lustigheter" i travtrådar då vi är mer seriösa än så... Just saying! Hör bättre hemma i chatten, där "ryggdunkarna" huserar... Ni vet vilka jag menar!

Dessa "tips" kommer ge lika mycket tillbaks i plånboken som Nybrinks brukar göra...

Men lycka till med stand-upkarriären - du kommer behöva det...
Hehe, du är förmodligen helt rätt på att min standup-karriär skulle kunna ta slut i förtid. Jag är nog alldeles för självkritisk för att överhuvudtaget våga mig upp där och dra rövarhistorier.

Självklart ska vi hålla oss seriösa också! Man skulle ju faktiskt kunna betrakta namnskicket som en egen variabel, vilket i så fall berättigar min analys. Då skulle en namnanalys bara bli ytterligare en variabel att ta hänsyn till. Du kan ju jämföra med att svenskars namnskick skiljer sig mellan olika socioekonomiska grupper. Akademikerbarn får i allmänhet andra namn än grovarbetares barn.

Det skulle kunna finnas en liknande koppling när det gäller namnskicket på hästar. Det finns garanterat vissa "stammar" som presterar sämre än andra enbart på grund av kompetensen hos namngivaren (förutsatt att namngivaren har något med hästarna att göra). Boko-hästarna har väl något gemensamt antar jag, utöver tilläggsnamnet? Spring, Sund och Kronos-hästarna likaså? Nu är det väl dock så att ägaren oftast är den som namnger hästen? Eller är det uppfödaren? Det där vet ni bättre än jag, men om det inte är någon avlägsen ägare (som nästan aldrig träffar hästen?) utan någon uppfödare eller tränare som namnger hästen så borde det rent av finnas en koppling mellan namn och prestation.

Sen blir väl namnet iofs ingen förklarande variabel eftersom det beror på ett visst stall, en viss tränare o.s.v., men man skulle förmodligen kunna hitta några samband mellan hästnamn och prestation om man orkade göra analysen. Dock finns det såklart mer självklara saker att kolla efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Haha så jävla bra! Det är nog inga fel att liva upp det lite i de enligt föregående talare väldigt seriösa travtrådarna!
Skönt att några verkar ha tagit det med rätt klackspark!

Hursomhelst lovar jag att fortsätta dela med mig av de gjutna tipsen även imorgon efter att ha vunnit... Sick-sack, sexti miljoner!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+50), stElin746 (+50), Lazlo (+50)

Senast redigerad av Asprilla den 2012-10-27 klockan 00:23.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat