Datum: 2012-10-29
Tid: 19:35
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: BNP R1
Match: G. Simon - M. Baghdatis
Period: ft
Spel: Över 22.5
Insats: 10.00
Odds: 1.943
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Baghdatis har visat riktigt fin form den senaste tiden och har vunnit 7 av sina 10 senaste matcher. Han gick till final i Stockholm open där han avbröt matchen i tredje set pga av skada. Enligt hans tränare har han tränat bra den senaste veckan och ska inte ha några problem med kroppen.
Simon har inte imponerat på slutet och ibland har det sätt ut som om han bara väntar på semestern. Han har vunnit 5 av sina 10 senaste matcher.
Här tror jag dock att Simon kommer höja sig. Det är året sista masterturnering och framförallt så spelar han på hemmaplan. Fransmännen brukar alltid höja sig ordentligt när de spelar på hemmaplan. Det har visat sig gång efter gång.
Baghdatis må ha varit i bra form innan hans lilla uppehåll men han har en förmåga att spela väldigt ojämnt i matcherna och det blir ganska ofta en hel del break i hans matcher. Hans ojämna spel brukar överspelare som mig gilla då matcherna har en förmåga att bli långa när han spelar mot bra motstånd och är i form.
Spelarna har inte möts sedan 2010 och därför tycker jag att deras H2H mindre intressant, dock vart att nämna att Baghdatis har 2-1 i inbördes möten.
Jag tycker oddset för överspelet står några 10,delar för högt här.