Uppsnack V65 Jackpot Axevalla 30/10
Jackpot imorrn och jag listar lite av mina tankar om omgången när jag ändå inte har något för mig. Brukar inte ha tid för det när det ska analyseras för fulla muggar före spelstopp.
V6-1
Ett riktigt skitlopp för klassen. Åke blir nog favorit på form och hemmabana men jag har Baronen som förstahäst på läge och häst. Inte speciellt idealiskt med kusken, hade Wallin styrt finns det noll chans för att de lämnar loppet till Åke men fröken Strandäng är jag mer osäker på, speciellt som hon äger hästen. Kan vara tänkt som lite preparé inför V7-start så det får bli till att dubbla. 5,7
V6-2
Inget höjdarlopp det här heller om man undantar de två favoriterna från ytterlägena. Prebens given förstahäst på läget även om Åke kanske även här bli favorit. Skrällfaktorn kort distans gör det värt att fylla på en bit, speciellt som Björn sitter på amatörtränad lånehäst (gasglad). Calvin Kavat är uppenbart kapabel över summa när man ser på segerprocenten, och uppehåll är minst lika ofta plus som minus. 1,2,3,4,7,12
V6-3
Ganska låg klass och stortränarna sitter som vanligt i såna lopp med trumf på hand med de bästa kusarna. Änglasjöns Ängla riskerar att bli bortglömd här, fullt duglig i det här gänget! 4,6,7,8,9
V6-4
Bedömt bästa ekipagen 7,5,4. Proposition endast ston och passiva/kompiskuskar (Söderkvist/Andersson) på övriga ger uppenbar risk/chans att loppet ges till Åke. Utgång 7!
V6-5
G H Nemo bedömt bästa hästen på bästa läget. Stor risk för dödens på Micro Mesh men kan gott vinna även därifrån. Även viss chans till ledning/andra ytter bakom andra snabbstartare ger bra total chans till vinst. Jämnstreckat på fyra ekipage ger välmotiverat singelstreck på 5!
V6-6
Öppet och osäkert med tvååringar, men rank enligt hästmaterial bästa tränarna och högt förstapris ger att 3,5,7,11,12 ska vara tämligen chanslösa här. Övriga streckas. Backfire höjer sig en del. slagen metern före mål av Nuggets Face från rygg ledaren vid tvåan. NF har sedan gått vidare med två imponerande segrar. Ursäktad senast då hon surnade till lite efter störning sista bortre lång och aldrig fick upp tempot igen. Plus för ny kusk med Goop nu. Utgång!
Värt att betänka att Åke har ett enormt bra facit med första starten i ny regi men nu gäller det andra starten (avd 3,4). Normalt inte riktigt lika heta då och blir automatiskt hårt spelade på första fina insatsen!
V6
5,7
1,2,3,4,7,12
4,6,7,8,9
4,5,7
5
1,2,4,6,9,10
Utgång: Enya Håleryd/Backfire
480 rader
DD-1
5/7 på framspår snabba ut ger viss risk för tokkörning, hittar Åke position blir Rutger Raket farlig på slutspeed. Kan bli bortglömd på kombination läge/snabblopp trots att Åke tränar/kör.
DD-2
Se loppanalys ovan.
DD
5,11
6
2 rader