Jag kan väl tycka att många missförstår spelsidornas drag. När någon har en 3% från spår 3 som rensare så betyder ju inte det att den ska laddas för spets och leda runt om. Jag tolkar det snarare som att med en resa i tredje/fjärde inner och lucka till slut kan den skrälla. Man kan inte sitta och bli förbannad för att nån annans drag hamnar dåligt till eller att kusken på en uppsnackad 40 oddsare väljer att lägga sig sist inner.
Sen tycker jag att det hör till att anonyma postare (som vi alla är) försöker hitta extrema kantbollar. Nån gång sitter dom och då får man chansen att slå sig på bröstet i ett par veckor. Det gäller bara att själv kunna sortera bort "oviktig" info.
För mig händer det rätt ofta att nån skriver något som man missat själv. Utrutsningsdetaljer, taktiska detaljer, ny kusk osv. Där är forumet ovärderligt.
Men lika lite som man ska gå på spelexperter ska man lita på forumets användare. Läs vad alla skriver och bilda en egen uppfattning.
Allas tankar är läsvärda är min mening och framförallt är det viktigt att man presenterar hur man tänker och inte bara postar ett system (jag gör själv fel här ibland). Det du får när du postar dina tankar är ofta feedback som gör att du kanske inser att du läst ett lopp fel eller rätt.
Istället för att generellt säga att en användares analyser är dåliga är det bättre att bemöta varje inlägg med vad som är fel i analysen och självklart vad man själv tänker om loppet. Då får man både en bättre stämning och ett levande forum.
Återkommer i em med systemföslag och analys om tid finns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|