Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-31, 15:43   #34
anderna

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Om inget oanat inträffar är detta vad jag tycker och lämnar in! Jag reducerar som vanligt hårt och hoppas att utgångar och skrällar trillar in.

Avd 1:
Favoriten, 7 Overtaker by Sib, ska väl ses med bra chans framförallt nu när han blev nedstruken. Tränarna är dock väldigt uppåt på 2 Annes Song och tror på seger. 8 Mellby Vargtass har visat viss kapacitet innan och är nu ny hos Svanstedt känns svårbedömd, ska med. 9 Xman Kemp kan mycket väl vinna med klaff och har ett bra smygläge. 6 Bam Bam Walker är startsnabb och är min spetshäst, släpper?

7,2,8,9,6

Avd 2:
Många baissar favoriten 4 Digital Darling och plockar bort den men hon är snabb ut och kan komma till ledningen. Det har blivit lite fel i de två sista starterna men här är läget bra och även om Tarzans stallform är neråt kan man inte lämna favoriten utanför lappen. 10 Abborren är väl ingen sprinter men det kan bli tempo från start och då fäller han många till slut, förstahäst. 2 Andoverandout är bra och snabb men galopperar ofta. 1 Broadway Starlet är snabb ut och får loppet? Några roliga streck med framspår åker med på lappen.

10,4,2,1,6,3,5,7

Avd 3:
4 Canal Skater är bra men inte så startsnabb och kanske blir över, rankas ner. 9 Manstones Classic är lite streckad, 3 Black Photo ser ut att ha en del kunnande och sitter med en bra kusk, verkar bortglömd, min förstahäst. 1 Future Love håller upp ledningen? Mycket vunnet isåfall. 5 Hamras Napoleon är totalt bortglömd med rätt lopp kan den skrälla till 3%. Bra kusk nu. Valnes Ali och Kimbee Star åker också med.

3,9,1,4, 5,6,11

Avd 4:
6 April Marger är hyfsat snabb och bara inte kusken gör bort sig bör ekipaget sitta i ledningen. Hästen har aldrig förlorat på distansen och har nog toppchans men jag vill ändå ha med 13 Keso som har sett kanonfin ut på slutet, 1 Charles Boko som får en bra resa och 14 Trans Atlantic som strular mycket men har bra kapacitet.

6,13,1,14

Avd 5:
Favoriten är struken och det gör loppet öppet men min vinnare var redan innan strykningen 9 It’s Amazing som var sjuk senast. Stallet håller hästen högt och även om den står lite tufft inne tycker jag att det borde vara bra chans från ett hyfsat läge. Dessvärre lär den bli favorit nu. Vill man gardera får man ta många.

Spik: 9 It’s Amazing

Avd 6:
Dags för nästa spik, 6 Salsa Knight galloperade senast men det tog kusken på sig. Mycket fin efter galoppen och hade två raka innan dess. Här känns det som ska bli spets efter en bit och vem tar ner henne därifrån?

Spik: 6 Salsa Knight

Avd 7:
Två betrodda på start men några roliga skrällbud på tillägg. 2 Pay Attention borde vara före 3 Uranium från start och får ta över ledningen. Sen blir Örjan svårfångad. Om 3 håller uppe tempot bjuds tillägshästarna in. Jag varnar mest för 14 Aloe Vera och 10 Noir de Cherie.

2b,3,14,10,9,13,5

Avd 8:
7 Carlos Lightning slog värsta motbudet 2 Tidied Accelerator senast och bör ha gått framåt med loppet. Till spets igen och jag tror Jorma bara vinner då Tidied Accelerator verkar vara på väg ner i form sett till senaste prestationen. Kanske är så att Orione Spin är värst emot?

Spik: 7 Carlos Lightning

System
Spoiler:

7a,2,8,9,6
10b,4,2,1,6,3,5,7
3a,9,1,4,5,6,11
6,13,1,14
9 It’s Amazing
6 Salsa Knight
2b,3,14,10,9,13,5
7 Carlos Lightning

1-2A