Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-03, 00:46   #52
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Kan du förklara för mej när man har spår 13-15 på ett v-75 lopp ?
Tvärtom. Det är du som är tototorsten! Du får gärna svara på min ursprungsfråga istället, eftersom jag inte har koll på läget. Frågan lyder: finns det någon logisk förklaring till varför spår 7 (ok, startnummer 7 enligt min statistik) har gått så pass mycket sämre än övriga spår just på Eskilstuna? Varför har startnummer 8-12 vunnit vardera minst 3 lopp av de 63 senaste V75-loppen på Eskilstuna, medan startnummer 7 bara vunnit ett enda av dessa 63?

I vanliga fall, och sett till samtliga V75-lopp under samma tidsperiod (2008-2012), så har startnummer 7 vunnit fler lopp än vart och ett av startnummer 8-15. Därför misstänker jag att någonting inte står rätt till med Eskilstuna. Tror du att detta är ren slump, eller finns det något med Eskilstuna som gör att startnummer 7 går sämre?

En tänkbar förklaring är följande: http://tinypic.com/view.php?pic=331nns8&s=6

Jag tänker mig här att Eskilstuna travbana inte är lika bred som övriga (eller bara de flesta andra) banor och att nummer 7 därför får en otacksam sits enligt bilden. Men jag vet inte om det ligger till såhär, för jag har ännu inte hunnit se något travlopp på Eskilstuna travbana.

Som följdfråga undrar jag samtidigt, för att generalisera frågan, om det finns någon travbana i Sverige som är bredare/smalare än standard? Vilka banor är i så fall detta? Eller får det alltid plats exakt lika många hästar bredvid varandra?

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-03 klockan 00:48.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat