Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-03, 03:06   #56
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nej, plocka med sjuorna du - det är ett litet dåligt underlag, du behöver nog komma upp i 300-400 lopp innan man säkert kan fastställa vissa spårs betydelse...

Att långa upplopp oftast ger många skrällar, särskilt höst- och vintertid är sant, men oftast så är det nog ändå så att de främsta favoriterna vinner då de är bäst och att då ett långt upplopp gör att agnarna sållas från vetet, så att säga - den bästa hästen vinner då styrkan i hästen då oftast tar ut sin rätt till slut...

Det är svårt att lägga generella variabler inom travet då det finns så många av dem och så otroligt mycket kan hända i loppen...

Men det mest generella man kan säga är väl att:

-Har du spetsläge på Åmål så har hästen din över 75% vinstmöjlighet, hehe (lite överdrivet)...

-Spår 1-5 Auto, på sommaren och fin bana, genererar otroligt många favorit- och spetsvinnare, oavsett distans och klass!

-Spår 1, 3, 6 och 7 i Volt genererar flest spets- och favoritvinnare, på fin sommarbana, oavsett distans och klass!

-Att Jorma Kontio snackar otroligt dålig "svenska"! "Hästen var pra, formen var pra, pra tränad, pra lopp..."
Jo, visst är 63 lopp ett litet underlag, men oftast kan man ju skönja trender efter bara 50-100 försök. Men 300-400 vore säkrare förstås...

Agnarna bör sållas från vetet på ett långt upplopp ja. Men kanske snarare att hästar som legat trängda får en större chans att hinna ikapp? Hur ser spets-statistiken ut för olika upploppslängder? Färre spetsvinnare ju längre upplopp, gissar jag.

Skönt att det närmar sig vinter nu då. Blir spännande i januari!
Men somrarna kan vara ganska skrällbetonade tycker jag det verkar som. Sedan 2008 har åtminstone oktober och november varit de mest favoritbetonade månaderna.

Men trender är till för att brytas. Jag spelar för något oväntat imorgon, men får förmodligen nöja mig med: chic tjack - tjugo miljoner!
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat