Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-05, 19:30   #93
zzzman
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Håller med att skall man spela andels system för mer än 2,000 SEK så skall man sikta in sig på att försöka vinna stort. Försöka hitta spelvärda rader för över 100 K. Ingen kritik menad mot lördagens spel det var ju första gången. Det var ju också en omgång som många trodde det skulle bli favorit parad med låg utdelning

från Jens Sjödéns Statistikanalys
Fyra gånger tidigare har man kört V75 med samma koncept, och så här har det gått:
2008 5 favoriter 0 skrällar 100 kr (4)
2009* 3 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (5)
2010 1 favorit 2 skrällar 419 000 kr (3)
2011 3 favoriter 2 skrällar 4 000 kr (5)
*) Omgången var jackpotförstärkt och hade annars betalt ca hälften.

Och min tanke var är det lönt att vara med i ett större andels spel - Denna omgång blir det "låg utdelning" - Dumstrut på

Det är ju det vanligaste felet man gör man spelar som alla andra Tror, och man streckar bara favoriter - Och tyvärr så försvinner spelvärdet också.

Nu inte sagt att det kan vara fel att spika 3 av favoriter. Se på V86 förra onsdagen en ensam vinnare 5 mille trots att 3 av de 4 största favoriterna vann.
Men tittar man på raderna på vårt system i från lördags så var över 70% under 100k i värde och det är inte riktigt vad man är ute efter. Sedan är det ju svårt att reducera bort billiga rader när man spelar matematiskt och det hade ju varit toppen om det funnits stöd för fil inlämning.

Några generella riktlinjer att spela med för att öka spelvärdet, några har redan tagits upp och andra kan säkert fylla på

Spela max 1 av de två största spikarna i omgången.

Om fler spikar välj någon av de mindre betrodda
ex) Friction i Lördagens Guld-lopp 28% av insatsfördelningen. Friction har i år vunnit varannat lopp han varit med i. Nu hade han bra spår(2) och ingen riktig "topphäst" emot
Ändå försöker man fälla och gardera(jag också), han har haft lång säsong, det e Guld nu, mm. Jag vet nu låter jag som Hubba.. trav är ju så lätt när loppet väl gått.

Våga tro på dragen och spela dem som utgång eller gå kort med dem
Och våga även plocka bort favoriter.

Gå kort i lopp där experter säger öppet ex) lärlingsloppet i Lördags. där hade ju ett två-hästars lås varit perfekt, massa av streck över för att hitta skrällarna i de andra loppen.

Gå kort i Guld/långlopp där det skräller mindre

Till sist
låt system läggaren våga chansa - Bättre med kritik som nu "Vilket fegt system som vi spelade" än "hur fan kunde du spika en 18% på korta häcken från bakspår"


Det här kommer bli bra. Skoj att vara med
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat