Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-05, 19:57   #95
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ett litet inpass från en som inte har med bolaget att göra överhuvudtaget:

I ett rakt (matematiskt) system med spik på de tre största favoriterna är tonvikten rader som de fakto har ett undervärde. Är det däremot en jackpott-omgång är fördelningen annorlunda, då spelvärdet är högre på alla rader och dessutom det är många stor-bolag som går hårt in i de omgångarna med mycket kapital och lägger merparten (alla?) av sina många rader på utdelning över 500k.

Ni spelar väl V7 förresten, för det tillåter väl vårt goda ATG åtminstone?

För övrigt tycker jag zzzman här ovan har många sunda tankar.

Edit: Jag förstår också systemkonstruktören Lindvallen som gjorde ett "feg-system". Vanligt förekommande tror jag och upplever samma sak själv då jag gör väldigt stora system. Ofta gör jag ett bolagsspel på lördagar för runt 1500-2000kr och ett eget på sidan för några hundringar och det senare träffar ofta minst lika bra då jag vågar mer. De extra raderna läggs på favoriter jag egentligen inte tror på och det med rätta. Rejäl suboptimering om man går i den fällan och helt felaktigt bruk av det extra kapitalet man lägger in.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-05 klockan 20:05.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat