Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-06, 00:58   #2
kusagwa

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

2012-11-08 Slovenien - Italien ( International Tournament Slovenia )

Datum: 2012-11-08
Tid: 19:15
Sport: Ishockey
Land: Europa
Liga: International Tournament Slovenia
Match: Slovenien - Italien
Period: ft

Spel: Slovenien -1.5
Insats: 12.00
Odds: 2.300
Bolag: Marathonbet

Motivering:
Kommer att lägga ett spel på Slovenien -1.5 hemma mot Italien nu på torsdag.

Slovenien har vunnit samtliga årgångar av denna turnering sedan 2003. I år möter de tre nationer som är jämbördiga med dem. Tittar man på världsrankingen så ligger Frankrike på fjortonde plats, Österrike på femtonde Italien på sjuttonde och Slovenien "sist" av de fyra på en artonde plats.

Har fyra anledningar till att jag lägger detta spel.

1. Ett hungrigt Slovenien som är tillbaks i A-VM och som ska gå in OS kval senare under säsongen där de kan nå OS om lockouten fortsätter och de får med en viss spelare.

2. De vill visa upp sig inför hemmapubliken och försvara sin turneringstitel.

3. Anze Kopitar (och även hans bror samt Växjö Lakers spelaren Jan Urbas samt även den NHL meriterade Jan Mursak ska delta). Anze Kopitar är överlägsna alla andra spelare i den turnering. http://www.vaxjolakers.se/artikel/29903/

Som jag tidigare ha nämnt så vill de nog alla (speciellt Kopitar som inte ofta får chansen) spela med sitt landslag framförallt inför hemmapublik. De vill nog även börja svetsa ihop laget inför kommande OS Kval.

4. Jag bedömer Italien som de sämsta av de fyra deltagande lagen. Slovenien har jag redan nämnt och berömt. Österrike har flera spelare med NHL erfarenhet och vem kommer inte ihåg Frankrikes framfart i maj i VM där de inte bara slog Kazakstan utan även besegrade Schweiz och Vityssland som i 9 av 10 fall är mkt bättre lag.

Det ska även nämnas att i de tre senaste mötena mellan de två lagen (alla matcher är ifrån 2009) så vann Slovenien med 3-1.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hultmaniac (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat