Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-06, 14:16   #1
lukany
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 22
Standard

V65 på Jägersro 6/11


Ser inte så lättlöst ut ikväll. Gör ett försök att få in lite julfirarpengar:

Avd. I: Jetlube Volo ser ut att bli favorit. Jag har svårt att bli klok på den hästen - bra ibland, men underpresterar ibland. Jägersros traditionella upplägg med lätt favoritseger i Avd I stämmer nog inte idag.... Adrian Kolgjini ligger lite lågt med Victoria Island som ju annars bör vara den bästa hästen. Organic Value har mött bättre hästar än dessa som är med ikväll. Frågan är hom han hinner positionera sig?? Pinocchio H.J. har haft halsproblem, men uppges vara frisk igen. Kanske behövs ett lopp innan formen är tillbaka, men något säger mig att han kan visa sig farlig att utesluta ikväll. Nummer 2 - Rock Hollywood borde kanske räcka i ett lopp av denna typ, men jag kan konstatera att danska tipsexperten inte ens har med Juuls uppsittning på 5 (!) hästar. Summa summarum - Jag spelar:

1,3,9

Avd.II: Här är nummer 2 - Önas Julius - favorit i skrivande stund. Kanske kan det vara OK - har svårt att bedöma detta. Ser att Olof Thorsson åker till Skåne med en enda häst (häst nummer 8 - Half Past Nine). Ett långskott? Seger känns väl långsökt, men det kan säkert vara ett bud för tvilling/platsspelare. Nummer 6 - Zanimede - bör vara den som är bäst gynnad av distansen och ska spelas. Häst nummer 7 spelar jag på kusken...
Jag spelar alltså: 2,6,7,8

Avd. III: Svensk uppfödningslöpning. Luddes favorit från bra läge - detta bör han inte schabbla bort!!
Jag spelar häst nummer: 4

Avd.IV: Getingbo. Favorit är nummer 5 med Conrad Lugauer - en av de sämre voltkuskar jag sett.... Det här blir klurigt. Örjan Kihlström himself ska köra nummer 1 - Apron Boko - och den är given att spela. Häst nummer 6 - Blazie Silvio körs av träffsäkre Kennet Haugstad, och den vill jag också ha med. Nummer 7 - Orange Kronos - har sprungit tuffare lopp än detta. Detsamma gäller häst nummer 15 - Dillkrona. Slutligen få häst nummer 13 - Rosita May också plats på kupongen - Spelar alltså:

1,5,6,7,13,15

Avd. V: Ludde favorit med nummer 8 - Premier Kronos. Det kan gå, och för alla som vill tro att detta ändå blir en favoritomgång singlar givetvis PK. Själv tycker jag att detta är ett väldigt öppet lopp och hade gärna streckat många, men nöjer mig med hästarna:

8,11

Avd VI:

Untersteiner favorit från bakspår. Hästen fantastisk och det gäller även hans andra häst i loppet. Vill ha med båda samt Ludde. Spelar alltså:

4,6,10

Önskar lycka till med spelet ikväll!
lukany är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat