Intresset kommer och går. Förvånas över antalet som tröttnat totalt efter en vecka och fått lämna ligan, däribland personen som var med och skapade den, och verkade vara engagerad. Nu är vi bara halv liga, 15 lag, och nu med Vurpans avsked bara 14. Jag har alltid haft som mål att ha en aktiv liga (så klart) med spelare som verkligen vill vara med. Jag tänker absolut inte ge upp nu och är säker på att vi kommer bli flera under säsongens gång. Ser oss som är kvar som en stabil stomme.
Apropå fusket, oavsett om det gäller resultat eller skador är det inte OK att avsluta matcher och spela om dem. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig avslutat en ligamatch mot datorn, och har fått långtidsskador på Phaneuf, Komisarek och Liles för det. Jag har avslutat en match mot användare, mot Carolina. Då var jag okoncentrerad och frustrerad, och det var mer att boxen gick i golvet än att jag avslutade matchen. Fick mig också en uppläxning av Lazlo, med högst EAM i ligan... men jag tänker inte gå in mer på det då jag inte vill förlora fler medlemmar.
Ett förbud går så klart att införa, men näst intill omöjligt att kontrollera. Jag har haft 3-4 matcher avslutade pga serverproblem, men nu när jag kopplat bort routern och kör direkt modem > Xbox har det funkat felfritt. Så det kan ju vara ett tips.
Vi som är kvar, jag ser oss som ärligt folk, och tycker vi ska hålla ligan ärlig också. För hur kul är det att vinna på fusk, egentligen?
Ett alternativ för att få säsongen att gå snabbare är ju att vi utökar till tre veckors spelschema per period. Och har man ingen större lust att möta datorn kan man ju överlämna det till simuleringen. Som det är nu (för mig iaf) har man matcherna färdigspelade på 2-3 dagar, och får vänta ytterligare 2-3 dagar på nästa period. Har dock match kvar mot
performance kvar denna period, som jag försökt fått tag på, så logga ikväll så får vi matchen spelad!