Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
|
Tomas Uhrbergs Tankar och system.
Spoiler:
V75 i sista stund
Lavec Kronos och Rutger Raket har passerat bäst före datum – ja, Neo Holmsminde kan nog vinna ”Guld” från dödens!
Några av er tycker säkert att jag tar i, men några kilo dansk dynamit finns i den här underskattade hästen.
Jag vann Sweden Cup med Neo Holmsminde så jag vet vilken kapacitet den här 7-årige hingsten har. I år har han sprungit in drygt 1,6 miljoner på 14 starter och det kan jämföras med 114.000 kronor för Lavec Kronos på nio lopp under 2012.
Av de elva hästarna som gör upp segern är det bara Neo Holmsminde som tjänat över en miljon i år. Den som är närmast i penningligan är Timetosaygoodbye med 850.000 kronor.
Nu spikar jag inte ”Neo”, det mest för att jag tycker att Prey Frontline (avd 4) är omgångens bästa singelstreck och att True Advantage (avd 7) känns som ett fräckt drag i Stoeliten då hon har innerspår bakom bilen.
Fotbollen snett ute
På lördag är det alltså V75 i Halmstad – och det är också allsvenskt kval mellan HBK och GIF Sundsvall.
Snacka om en onödig krock om publiken mellan travet och fotbollen.
Jag förstår inte hur det kan råda en sådan brist på insikt, planering och sunt ekonomiskt tänkande. I det här fallet är det fotbollen som sitter med dumstruten på huvudet. I oktober 2011 lades V75-programmet för 2012 – för någon vecka sedan blev det klart att Halmstad BK och GIF Sundsvall ska mötas i kamp om en plats i Allsvenskan.
OM HBK - GIF spelas på fredag eller söndag spelar egentligen ingen roll, men nu ”lyckas” fotbollen välja lördag.
V75 i TV med start 18.00
Jag har haft en del kritik mot direktsändningarna av V75 men i stort sett har det varit hyggligt bra teve. Nu är det dock slut; från och med lördag blir det ett sammandrag i teve mellan 18.00 och 19.00. Några gillar det säkert med ett koncentrerat inslag men jag tycker att vi ska ha V75 direkt i teve året runt.
Visst, det kostar miljoner men det går att dra åt den ekonomiska svångremmen på andra håll ...
V75-1: Burning Line Gral har bara sex segrar på 43 lopp, men han är kraftigt på gång. Barfota och jänkarvagn, dessutom nersturken ett spår känns som spets och slut. Jag streckar fem hästar men spikar Burning Line Gral på lilla systemet.
V75-2: Just Magic har springspår men han lär hamna lite risigt till från start men den här hästen tål att göra grovjobbet. Min Mr Big är en grön 3-åring med hög kapacitet. Han kan vinna då formen är god och han vann senast med krafter kvar. Pere Palema kan hålla undan från ledningen, mycket hänger på vilket lopp Just Magic får. Jag streckar en kvintett.
V75-3: Neo Holmsminde är bästa hästen i detta ”Guld” och jag är inne på att han bara vinner. Calamara Donna är segerlös i år men hon är mycket bättre än resultatraden. Timetosaygoodbye blir mitt tredje streck, han har fortsatt fin form och är en vass sprinter.
V75-4: Prey Frontline har jag kört, dessvärre blev det dubbla galopper första 200 men sedan var han stark och kändes helfin. Han förlorar inte detta om han är som i de tre senaste segerloppen.
V75-5: Sahara Fairytale vann senast i överlägsen stil, men det var som ett noll-lopp. Fast, det här är ett riktigt bra sto. Min Liberty Pellini är väl den enda med vinstchans från tillägg. Hon är stark och har tränat bra. Se upp med Starting Today E.P.
V75-6: Vinnalt Herkule har hög kapacitet men jag läste att Flemming Jensen låg lite lågt och pratade om att hästen är bäst på kort. Tion Medon Sisu har tävlat starkt på slutet och räknas tidigt. Victoria Fame har jag V75-skrällt med och hon kan speeda ner allt igen.
V75-7: True Advantage ska plocka ner det här gänget bara hon kommer ut från innespåret. Hon är en chansspik i en spelmässigt lockande Stoelit där Svanstedt har fyra med.
Thomas system
V75-1: 3, 4, 5, 7, 12. Res: 8-9.
V75-2: 3, 4, 6, 7, 10. Res: 2-9.
V75-3: 2, 7, 10. Res: 11-3.
V75-4: 6 Prey Frontline. Res: 10-12.
V75-5: 1, 2, 5, 7, 13. Res: 3-4.
V75-6: 1, 3, 4, 5, 6, 8. Res: 12-7.
V75-7: 1 True Advantage. Res: 2-6.
Systemet är på 2250 rader och det kostar 1125 kronor. Om man också singelstreckar nummer 3 Burning Line Gral i avdelning ett blir det systemet på 450 rader och det kostar 225 kronor.
Örjan Kilström om sina:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: maczoot (+2)
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-09 klockan 10:08.
|