Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-09, 14:06   #1
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-10 TSV Hannover-Burgdorf - SG Flensburg-Handewitt (Bundesliga)



Datum: 2012-11-10
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: TSV Hannover-Burgdorf - SG Flensburg-Handewitt
Period: ft

Spel: SG Flensburg-Handewitt -3.0
Insats: 4
Odds: 1.781
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Tufft spelschema för Flensburg, betydligt lättare nu!

Burgdorf ligger på en 8:e plats med 11 poäng på 10 matcher. Helt okej kan tyckas, men inte det tycker inte jag. Hela placeringen känns vinklad, man har vunnit i princip bara mot lag som är bland de sämsta i Bundesliga. Det har blivit vinst mot Lemgo, Grosswallstadt, HBW Balingen-Weilstetten, HSG Wetzlar och Neuhausen/Erms. Alla lag här förutom Wetzlar är riktigt dåliga lag som kommer hamna på undrehalvan alternativt åka ut. När Burgdorf får möta lite bättre lag så har dem inte en chans, kolla bara här: Hemma mot RNL 26-32, hemma mot Hamburg 26-30, hemma mot Kiel 30-36 och borta mot N-Lubbecke 36-28. I Burgdorfs senaste match så mötte man Lemgo som ligger på en 15:e plats, man vann visserligen med 32-30 men det var enligt rapporter inget som imponerade, Lemgo var och är riktigt dåliga och det blir ofta hawaii handboll när Lemgo är inblandade och inget organiserat spel för 5 öre. Man har inga spelare som sticker ut i mina ögon och jag tror att när serien lagt sig lite så kommer vi hitta Burgdorf på den undre halvan, inte på plats 8.

Flensburg har haft ett mycket tufft spelschema och ligger på en 5:e plats med 12 poäng efter 9 matcher. Man har redan fått möta Kiel, Fuchse Berlin, Wetzlar, RNL och Hamburg. Det som jag tycker är bra med Flensburg är att man spelar på exakt samma sätt hemma och borta, en sak som Vranjes poängterat flera gånger, att man måste våga vilket också kommer ge resultat. Man har ett bra lag och en massa spelare man kan nämna, Eggert bland annat gjorde 10-11 mål sist borta mot Kiel. Och just matchen borta mot Kiel sist är en match som väger upp mycket varför jag spelar denna matchen. Man hade Tobbe Karlsson, Lasse Svan-Hansen och Lars Kaufmann då men ändå gör man en helt okej match, framförallt Mattias Andersson i målet gör en jättematch! Varför det rann iväg då var så klart för att Kiel var bättre och att man kastade bort så många bollar i anfallet, Zeitz snodde nog en 4-5 bollar i andra halvlek och gjorde mål på alla. Nu ska dessa 3 herrar vara tillbaka och i så fall kommer detta lyfta Flensburg enormt mycket, jag tror dock att Flensburg kan lösa detta utan dessa 3 men med största sannolikhet är dem med och då blir det kross!

Jag väljer även denna gången då att reka 1 dygn före då denna också kommer droppa.

Jag väljer att spela 4/5 units på Flensburg -3.0 @ 1.781 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat