Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-10, 02:04   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Mycket viktigt inlägg.

Utan att gå för långt skulle jag vilja påstå att väldigt många som fördriver del av sin tid på diverse bettingforum/sajter är spelberoende. Utan att för delen vara spelberoende i den negativa bemärkelsen i de allra flesta fall. Men om det går så långt som ts beskriver så är det hög tid att bryta med spelandet. Jag uppmanar alla spelare vars liv påverkas negativt av spelandet att tänka till och ta en paus på en vecka eller ännu hellre en månad.

Efter att ha haft perioder utan både spel och snus, som jag anser mig mer eller mindre beroende av (snusar ett par dosor i veckan och plussar mindre summor varje månad på spelandet (men lägger ner mycket tid vilket ger ett stort minusresultat om man ska se det som ett jobb, vilket jag inte gör utan snarare en hobby där man som regel ofelbart går back) vilket är mindre än de flesta inom respektive område), skulle jag vilja säga att det är väldigt nyttigt att få en distans till sitt beroende på alla sätt på det viset. Det kan definitivt påverka spelandet i en både ekonomisk och psykologisk positiv riktning. Man får tid över till annat och kan analysera alla aspekter inom den sport man är intresserad av bland annat.

För att återknyta till trådens ämne är det viktigt att som spelare ha en självinsikt och att analysera och på ett eller annat sätt bokföra sina spel, annars gör man utan undantag minusresultat (vilket inte är en katastrof då i princip alla hobbys ger detsamma). Och går spelandet ut över privatekonomin på ett påtagligt sätt och/eller drabbar anhöriga/vänner på ett eller annat sätt bör man söka hjälp omgående. Detta är sunt förnuft, men på samma sätt som rökare har väldigt svårt att sluta med sin last är spel också ett beroende i vissa fall, och beroenden är alltid mer eller mindre svåra att bli kvitt helt enkelt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), Maijadona (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-10 klockan 04:24.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat