Känner igen mig lite i dig, var mig själv för runt 2.5-3 år sedan, och tänker ge min syn...
* helt klart är det så att de odds som sjunker mest, och du inte hinner med att få bra odds, är sannolikt de bästa spelen du missar av de personer du ryggar.
* använd dig av spelen för att hitta egna spel. Ett spel där du inte hinner med i sänkning, kan du ibland ha tur att göra en egen hcp eller resultatsspel där oddset fortfarande har "värde" efter vad du bedömmer
* använd oddsen för att försöka sträva efter att hitta egna spel, är man först med ett bra spel, ger det fin avkastning
* skapa dig ett kontaktnät. Då slipper du rygga "blint" och får alla spel till originalodds
* välj spelen som de du ryggar värderar bäst, ha hellre flera "rekare" och plocka ut det bästa, dvs en speciell liga eller hög instas, än att följa allt. Detta går dock emot alla andra i denna tråden, så antagligen är det inte rätt av mig. har dock fungerat för mig under en längre tid.
www.spreadsheet.se/mape2012 samt /mape2011 är mina spreads kan du kika hur min resa har gått.