Euro Cup, 9/3, 20.30
Galatasaray-Hapoel Jerusalem
Hapoel Jerusalem-4, 1.980 (pinnacle)
4u
Spreaden på det här spelet har droppat till -3, sedan jag la liret. Normalt brukar det INTE vara något bra tecken, så det är nog läge att hissa varningsflagg! Mitt spel är dock redan lagt.
Galatasaray har ingen möjlighet att gå vidare till kvartsfinal, då man har 0-5 i top 16. Hapoel Jerusalem å andra bör vinna för att ha goda möjligheter att gå vidare. Om Valencia vinner över Unics Kazan går förvisso Hapoel Jerusalem vidare som tvåa i gruppen, men om Kazan vinner över Valencia, måste Hapoel Jerusalem ha en vinst över Gala för att kunna ha möjlighet att gå vidare. (Matcherna börjar för övrigt samtidigt, 20.30). Alltså bör Hapoel Jerusalems motivation vara hög för att vinna matchen.
När lagen möttes i Jerusalem i februari (top 16), vann Jerusalem med 100-87. Man har 2-3 i bortamatcher i cupen, dock har man vunnit borta över hemmastarka Valencia i februari med 75-79. Galatasaray har 3-2 i hemmavinster, dock har man i cupen en förlorande streak på 0-5. Inga skador rapporterade i ngt av lagen. Då Hapoel Jerusalem borde ha en stor motivation till att vinna den här matchen, medan Galatasaray redan är ute spelar jag -4 på Hapoel Jerusalem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 09:52.
|