Datum: 2012-11-14
Tid: 14:30
Sport: Fotboll
Land: Italien
Liga: Lega Pro 1A
Match: Lumezzane - Lecce
Period: ft
Spel: Lecce -1
Insats: 25.00
Odds: 2.380
Bolag:
Motivering:
Hittade denna match i Lega Pro 1A, vilket är en liga jag följt lite under hösten.
| 2012-11-14 14:30 | Lega Pro 1A | Lumezzane vs Lecce |
-1 |
FT |
5 |
2.380 |
Lecce besöker Lumezzane i en uppskjuten match från omgång 9.
Lecce leder serien med 6 poäng före tvåan och har 8-2-0 hittills 23-11 i mål. Bortafacit är 3-2-0, 10-6. De två oavgjorda matcherna har kommit mot Como och nu i senaste omgången mot Pavia. Från Lecces håll var man mycket besvikna efter utebliven seger mot Pavia. Dels pga en bränd straff i 90:e och dels för att man hade tillräckligt mycket chanser för att avgöra matchen. Mot Como hade man ledning 2-1 men fick en man utvisad och orkade inte stå emot anstormningen från hemmalaget.
Inför dagens match saknas anfallaren Falco(2 mål) som spelar med italienska U20-landslaget. I övrigt är det ordinarie trupp.
Lumezzane återfinns på 12:e plats med facit 2-5-3, 8-8. På hemmaplan har man 2-2-1, 6-4. Man är ett målsnålt lag men har inte mött Lecce, Como, San Marino som är några av de målgladare lagen i ligan. Man åkte på en smäll senast då man förlorade hemma mot Cuneo, vilket var något av en missräkning och skulle behöva tre poäng för att ta sig upp på lite säkrare mark.
Lumezzane saknar ordinarie anfallaren Kirilov (0 mål) som är på landslagsuppdrag och försvararen Guagnetti. Man får tillbaka anfallaren Inglese efter avstängning.
Lecce är i mina ögon egentligen numret för stort för alla lag i denna serien och jag skulle bli mycket förvånad om man inte vinner serien.
Det enda jag missat innan jag la spelet, är väderrapport, som enligt rapport "inte bådar gott". Jag kan tänka mig att det betyder mycket regn eller tom snö, vilket förmodligen skulle innebära en målsnål match.
Det kan bli ett livespel på resultat beroende på hur matchen utvecklar sig.