Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-15, 06:28   #17
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Jag såg i statistiken nyss att startnummer 13 inte har vunnit på Solvalla på över 40 V75-omgångar. Om vi antar att åtminstone vart sjunde lopp haft tilläggshästar med nummer 13-15 så blir det åtminstone 0 träff på 40 försök. Sämre chans än att en 1-procentare vinner! Opportunity med Johnny Takter är ett bortkastat streck...

Riktigt så enkelt är det inte förstås, men det ligger något i det. Läget är iskallt och sannolikheten borde vara extremt stor att någon av hästarna framför är i så pass bra form att Opportunity, även om det vore den på pappret bästa hästen, inte är värd ett streck.

Dessutom är det ju inte stayerdistans så chansen att vare sig 13 eller 15 ska vinna känns ganska minimal. I ett stolopp dessutom? (Eller är det just därför 13-15 kan tänkas ha större chans - jag antar att resonemanget bör vara sådant). Folket får gärna fortsätta lassa in på dessa två. Jag tvivlar dock på att de förblir topprankade enligt folket... eller vad säger ni?

Nummer 3, 6, 2 har också alla högre Seger-% än 13 och 15. Någon av dessa lär vara i tillräckligt bra form för att hålla undan gissar jag.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-15 klockan 06:30.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat