Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-16, 14:27   #31
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Här kommer min amatörtoto-en-hårsmån-vassare-på-statistik-analys:

Funderar på denna ram.

1: Silverfinal, mycket liten skrällchans, närmast obefintlig. Taget snacket om att Åkes stall är en hönsgård utan Åke så känns Wiss Rambo som det självklara utgångsbudet. Har dock svårt att se alla tre Åke-toppar skita sig helt här. Kanske Stefan Söderkvist kan följa upp sin fina triumf senast med seger här? Jag låser med Covington Ås som platsar till 75 %. Någon av dessa tar starten och stänger in italienaren på innern. Perfect Toll orkar inte hela vägen.

4 Covington Ås, 5 Wiss Rambo

2: Klass I-final, historiskt sett helstängt på rank 1-5. Dock inte senaste två finalerna på Solvalla, då en 6 resp. 7-rankad vunnit. Farlig trend och det känns ganska öppet här också. Outsider-ston borde vara Freude D.E och Kiss Me Kemp i första hand. Bra plats och seger på dessa, men fortfarande ston antar jag. Jag viktar med alla utom Björnjägarn och den överstreckade favoriten.

2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

3: Guldfinal, favoriten vinner ungefär varannan. Intressant är att startnummer 5 och uppåt är klart överrepresenterade i statistiken. Så jag provar att gå på det. Tycker det finns löpvärdiga alternativ som nummer 5-10 och ser gärna att Friction torskar!

5, 6, 7, 8, 9, 10

4: Klass II-final, rank 1-3 vinner nästan alla. Dock inte senast på Solvalla (26 maj). Men det bör inte upprepa sig. Eller? Jag tycker det känns öppet. Peter Untersteiner vinner ibland med sina egna hästar, och då blir det i regel hög utdelning. Perfect Power känns inte ofarlig. Men jag kapitulerar för ett för mig svårlöst lopp. Bort med de "sämsta" bara.

1,2,4,5,6,7,8,9,10,11

5: Diamantstoet, väldigt många favoritsegrar även här. Två i rad på Solvalla bl.a. Men det halvskräller var tredje ungefär och nu är det verkligen hög tid. Opportunitys utgångsläge är ju faktiskt iskallt. Och Pea Life har det inte mycket lättare. Statistiken säger fördel låga startnummer. Jag synar och hoppas att Henrik Svensson tar sin sjätte seger i år på V75, förutsatt att den hästen behåller tredjeranken. Spets-slut, som en säger.

3 Lönnfet Bigfitta

6: 4-åringslopp. Inte så många favoritsegrar, men få skrällar. Rank 5 resp. 6 har vunnit senaste loppen. Dessförinnan nästan bara 1-3. Och jag tror det är dags för favoriter igen. Uhrberg varnar för Edward Ale, men Uhrberg hittar inte ett drag två omgångar i rad. Han får vara nöjd med Mr Big.

6, 2, 8

7: Bronsfinal på Solvalla och halvskräll nästan varannan gång. Här känns Stormysky väldigt intressant tycker jag. Erik har inte vunnit på ett tag och får flera chanser från bakspår (10-10-10-4-9) denna dag. Har en känsla av att det kan vara hans tur igen i minst ett lopp. Lite ny energi efter seger med någon av tiorna bara och sen rätt på detta. Erik tar två. Stormysky platsar bäst och har överlägset bäst rekordtid. Dessutom trevligare med en spik på slutet så att man kanske lever någon halvtimme längre.

9 Stormysky

Lär dock ändra lite beroende på strecken, men tänkte jobba ner detta till ca 1000 rader med olika krav. Fint som fan?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
breaker (+5)

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-16 klockan 14:35.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat