Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-16, 13:50   #822
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Det går bra nu!

En liten intressant fråga. Du spelar ju oftast dubblar med fördelaktigare linor till lägre ods. Har du koll på vad utfallet skulle blivit om du lirat fulla linor?
Absolut, det rullar på bra!

Det är en helt klart intressant fråga och tankegång. Jag har inte kollat detta just denna omgång av parlays men har kollat igenom det tidigare och fick då fram att resultaten skulle vara ungefär detsamma om jag spelade många singlar till originallinor och högre odds istället för färre dubblar till fördelaktiga linor och lägre odds. Är det någon som har lust att kolla igenom det för de senaste veckornas parlays så vore det ju intressant, kanske gör det själv om jag får tid över och redovisar då självklart resultaten här. På slutet har de flesta spelen gått in enkelt och således hade det varit vinster på original linan också.

Det är en lite svårt balansgång och och välja hur man ska göra, många anser att man bara ska spela singlar och skita i de rörliga linorna, varianser blir troligen större och träffprocenten lägre men i långa loppet kanske det ger samma resultat, eller bättre/sämre.

För min del känns det dock enklare att hitta spelen om jag får vricka lite på linorna, ett +5-6 spel känns sisådär och kanske hade låtit bli det medan +11-12 känns stabilt och säkert. Resultaten kanske blir detsamma även om jag hade spelat till +5-6 men man kanske inte vill fyra av en rejäl insats om man inte känner sig säker på sin sak och därmed kanske man missar många spel. Sen händer det ju i vissa fall att jag både spelar till originallinan och en fördelaktig köpt lina om det är något spel jag gillar starkt men inte har högre insats tillgänglig och det skulle ju inte vara möjligt om jag bara skulle köra singlarna utan då kanske man får nöja sig med ett B2 spel på ett pick som man gärna haft högre insats på.

Vet att Arch tidigare sagt att han låter de rörliga linorna vara medan Muskali verkar bara köra på dem nu, så smaken är väl som baken och det viktiga är att det går bra hur man än gör. Men skulle det visa sig i längden att man skulle vinna mycket mer på att bara lira många singlar till originallinor istället för parlays så lär man ju justera sitt sätt att spela för att kunna utnyttja det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niteowl (+5), slindoffer (+5), flip-flop (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat