Datum: 2012-11-22
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Europa League
Match: Metalist - Leverkusen
Period: ft
Spel: Metalist -0.75
Insats: 25.00
Odds: 2.410
Bolag:
Motivering:
| 2012-11-22 19:00 | Europa League | Metalist vs Leverkusen |
-0.75 |
FT |
5 |
2.410 |
Ukraina går starkt i Europa i år och idag är det dags för Metalist att för första gången göra mål på Bayer Leverkusen.
Båda lagen är klara, men har båda uttalat att man vill vinna gruppen.
Metalists tränare pratar om heder och att göra mål och jag får känslan av att han gärna vill ta en skalp idag. Metalist har såvitt jag kan förstå aldrig vunnit mot ett tyskt lag och mot Leverkusen har man 0-1-2 och 0-6 i målskillnad.
Bayer Leverkusen hade en tuff match mot Schalke i helgen och kommer till spel utan Bender, Schürrle, Hosogai, Castro, Toprak, Schwaab, Sam, Bellarabi, Kadlec, Boenisch och Rolfes.
Som ersättare tar man in spelare från U23- och U19-trupperna.
Bayer Leverkusen har flest avslut i EL i år, både på mål och utanför och är det enda laget som inte släppt in en boll i år.
Om Leverkusen är allvarliga med att man vill vinna så lär man sikta på oavgjort idag för att ta hem gruppen mot Rosenborg i sista omgången.
I Metalist saknas Sosa (långtidsskadad) och målvakten Dišljenković som utgick mot Rosenborg senast.
Vinner Metalist idag så blir man gruppsegrare oavsett hur det går i sista omgången då man har inbördes möten på Leverkusen.
Inga officiella startelvor att hitta men på
http://football.ua/uefa/game/30529/announce.html kan vi läsa att Metalists troliga startelva ser ut som följer:
Goryainov - Villagra, Torsileri, Gueye, Fininho - Edmar, Torres - Marlos, Xavier, Tyson - Kristaldo
Det är i det närmaste ordinarie lag och även om man gör ändringar så tror jag man kommer mönstra ett starkt lag och försöka ta gruppsegern.
Edit: Och såhär ser Leverkusens troliga elva ut enligt samma källa:
Rensing - Carvajal, Volshayd, Frederick, Carlinhos - Raynartts, Hegeler, Cor, Renato Augusto - Fernandez, Kissling