Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-22, 13:07   #11
Soap

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Galeocerdo cuvier: Du behöver en break från spelandet alternativt gå över till papper och penna under en tid tills du återfått disciplinen.

Citat:
(dock är mycket egna NFL-spel och ryggar från andra).
Det låter som att du inte har någon plan för hur mycket du får bränna på spel per månad. Har du ens en fast kassa för ryggar och en fast för ServicePlays?

Jag tror det är nyttigt att Sharps har en tråd där folk kan "komma ut" som spelberoende eller t.ex. be om råd hur man råder bot på återkommande tiltningar/ problem med sin moneymanagement. Jag tror många periodvis kan uppleva att spelandet går in i gränslandet mellan tidskrävande hobby och beroende.

När jag för många år sedan fick mitt första jobb och tjänade egna pengar så hade jag stora problem med urtiltningar, ofta efter att ett eller flera ihopfantiserade s.k. säkra spel gått åt skogen. Det var först efter många förlorade tusenlappar som jag satte ett insatstak på varje enskilt spel. Att ha ett spreadsheet och ett långsiktigt mål att vara grön efter en säsong hjälpte att få styr på skutan igen. Sharps spelskola bekräftade att jag var på rätt spår.

Har sedan förra hösten satt 10% av min totala kassa vid den internationella fotbollssäsongens start som får användas till egna ryggningar och spel, resterande 90% av kassan går åt till att följa cappers som spelar över en hel säsong. Jag tror att en fast summa av kassan till egna initiativ eller vad vi nu vill kalla det förhindrar eller åtminstonde minskar risken att man tiltar ur. Konstruktiv kritik på detta tänk välkomnas.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat