Kostitsyn noterad för assist på Avangards 2-1-mål. Vi får väl se om det är korrekt. I så fall har är spelet inne!
| 2012-11-23 16:00 | KHL | Neftekhimik Nizhnekamsk vs P. Koukal ÖVER |
Ö 0.5 poäng |
FT |
6 |
2.100 |
Upplagt för målfest ikväll när Nizhnekamsk tar emot Dinamo Riga som är Västra konferensens sämsta bortalag med 1 vinst och 10 förluster.
Historiskt sett har det varit riktiga målkalas när lagen mötts. I de 10 mötena mellan lagen har 7 matcher gått över linan 6.5. Jag tror inte att denna match kommer bli något undantag från historiken.
Givetvis gör detta att sannolikheten ökar för spelarna att göra poäng.
Jag har fastnat för Petr Koukal som är en tvåvägscenter i andra-kedjan.
Koukal har under hela proffskarriären spelat för Pardubice i tjeckiska Extraliga. Poängskörden har varit riktigt bra de senaste säsongerna och han fick även ett C på bröstet.
Denna säsong tog han dock steget över till Ryssland och KHL för att tjäna ihop de där extra stålarna. Hittils har han lyckats bra med 21 poäng på 26 matcher.
Spelar mellan Osala och Netik i en fint komponerad kedja. Koukal är som sagt en tvåvägscenter, Osala powerforward som gör mål oftare än assisterar och sedan Netik som är en utpräglad sniper. Denna kedja kommer defintivt ha varit inblandad ikväll om det nu blir ett målkalas som jag förutspått. Väldigt fint odds på Koukal och jag lirar honom med 6 units.