Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-30, 03:04   #1
Khiarshoor
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

2012-11-30 Amur Khabarovsk - CSKA Moscow (KHL)



Datum: 2012-11-30
Tid: 09:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Amur Khabarovsk - CSKA Moscow
Period: ft

Spel: CSKA Moscow
Insats:
Odds: 1.65
Bolag: Svenska Spel

Motivering:
Tjenare grabbar, dags för en ny denna gången väldigt klurig rek!

Amur Khabarovsk - CSKA Moskva 2a @1.65

Som alla vet rekade jag Amur Khabarovsk sist hemma mot Slovan Bratislava och det gick som uträknat med 3-0 vinst. Amur Khabarovsk är ett av ligans hetaste hemmalag just nu, där man ståtar med 4-2 och 11-2 senaste tre matcherna, och man har gjort det väldigt imponerande. Den finska tränaren Hannah Yortikka har gjort det väldigt bra sedan han tog över för Amur Khabarovsk och han verkar kunna sitt lag väldigt väl. Efter matchen senast sa han att laget verkade tröttkört på något sätt. Man kom inte upp i den standard man hade velat och han verkade väldigt orolig. "Tidigare har sex dagar räckt gott och väl för att vila, men idag presterade vi inte tillräckligt bra". Jag såg matchen för det mesta från jobbet och tyckte verkligen inte att Amur presterade något speciellt och kommer därför att reka ligans HETASTE bortalag idag, som KÖRDE över Amur på hemmaplan sist med hela 6-2!

Nu spelar man Amur alltså sin andra match på 48 timmar, kan det vara så att den matchen var en bra genomkörare och att man kommer prestera ännu bättre nu? Eller är det så att man om möjligt blivit ännu segare efter den matchen? Ja det får vi se strax efter klockan nio!

Vad gäller CSKA Moskva då? Ja man tågar på som vanligt. Man har 5-1 i bortastatistik och har hela 17 mål gjorda på de senaste fem matcherna. Inget fel på offensiven med andra ord. Och det blir inte sämre när man får in spelare som Pavel Datsyuk från NHL Lockouten. Datsyuk har redan stått för 7 mål och 19 assist. Inte nog med att man har fått in detta fenomenet, så har man även fått in en annan farlig spelare vid namn Mikhail Grabovski som stått för 8 mål och 7 assist. Man har även inför denna säsongen köpt spelare som: Alexander Radulov (C) från Nashville Predators, och den finska backklippan Mikko Mäenpää som tillhörde Amur Khabarovsk för inte så länge sedan.

Vad gäller skador så saknas det bara en ordinarie back från tredje kedjan i Amur Khabarovsk. Och i CSKA Moskva är förmodligen Ilya Bryzgalov fortfarande borta från spel, om inte det vore så att han skulle ställa sig mellan stolparna denna matchen. Men hans närvaro känns mindre viktigt då han är ruggigt ojämn i sina prestationer. Men sist lagen möttes vaktade han kassen, och då vann de 6-2.

Varför jag då väljer att lira på CSKA Mosvka precis efter att jag rekommenderat Amur är enkelt. CSKA Mosvkas offensiv är massiv! Riktigt, riktigt tung att möta och jag är inte säker på att Amurs övriga kedjor kan hålla upp med CSKAs breda trupp! Valet är enkelt, CSKA vinst till 1.65 är taget alla dagar i veckan. Min bedömning är att Amur verkade trötta och spelade verkligen inte lika bra som de senaste matcherna jag såg de (formtapp?). Slovan Bratislava lirade dessutom med reservkeepern sist, vilket jag inte visste på förhand.

Sedan skall det tilläggas att CSKAs PP inte visar någon NÅD alls! De är ruggigt farliga i powerplayet med Datsyuk som tronbärare.

Inget spektakulärt odds på något sätt, men ett överodds på alla MÖJLIGA sätt ..... 1.65 får jag. Vad får ni?

Nätbolagen har nog ett högre odds på tvåan.

MVH

Khiarshoor
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat