Datum: 2012-12-06
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Internationell
Liga: Europa League
Match: Plzen - Atl Madrid
Period: ft
Spel: Plzen
Insats: 25.00
Odds: 2.700
Bolag: William Hill
Motivering:
Sista matchen i gruppspelet i Europa League och de två slutspelsklara lagen i grupp B(eller?) gör om gruppsegern.
Viktoria Plzen står på 10 p i EL och gör en riktigt fin säsong. Man leder ligan som nu tar uppehåll och man avslutar nog gärna med att ta hem gruppen i EL. Iom att ligan har uppehåll har man inget behov av att vila spelare och jag tror kanske ändå inte det varit aktuellt då känslan (har inget statistiskt underlag

) är att östeuropeiska lag tar EL på större allvar än lagen i de stora ligorna.
Nu möter man Atletico Madrid som även de gör en fin säsong. Nu fick man stryk senast mot Real och går nu in i en lite tuffare period med 4 matcher på 10 dagar. Bl a möter man Barcelona borta. Jag tror Simeone kommer vila spelare nu då man redan är slutspelsklara i EL och med tanke på kommande matcher.
Dessutom så är väderprognosen för torsdag em/kväll minusgrader och lätt snöfall. Det tror jag inte Atletico spelarna är så sugna på och jag tror tom att man kan uppmanas ta det lugnt, pga skaderisken.
Jag har inte ens några hintar till trupper, utan bygger spelet på hur jag tror man resonerar i respektive läger, tillsammans med vädret.
Jag kommer att uppdatera reken med trupper och startelvor när jag får tag i dessa, och ev komplettera med något spel